Bråda dagar

>> onsdag 21 april 2010

Händer en hel del i livet just nu...och bara bra saker vilket ger mer energi och mer glädje.

Den här veckan har jag redan hunnit med en dag på kontoret i Sthlm och möte i Göteborg och en hel del surr med systerdottern. Åkte med henne ner till Göteborg på natten då hon hade arbetspass och innan hade vi varit ut på en shoppingtur i Sthlm och handlat goda kryddor och en massa torkad frukt, bla mango, melon och jordgubbar.   Jordgubbarna smakade mums !

Mötet i Göteborg med grabbarna hemma hos chef N gick superbra och jag åkte därifrån med ännu mer självförtorende. Höll dock på att missa tåget då jag inte bokat biljett innan pga att jag inte visste när vi skulle vara klara för dagen och nätet var överbelastat och 47 nr före mig vid biljettkassan.... men det fixade systerdottern snabbt med en arbetskollega som plockade in mig på ledig plats. Så , tack för gratis turen.

Kan kanske vara bra då grabbarna som varit på möte i London över helgen och blev fast pga flygstoppet tog en taxi istället.....till Sthlm !!! Kostade en slant !

Idag har jag fortsatt med en del översättningar som tillkommit och precis gjort dessa klara och eftersom jag inte haft någon lunch idag så anser jag arbetet klart för dagen. Så.....jag tog och satte en ny bulldeg, denna gång med farinsocker i fyllningen tillsammans med pecan nötter, vanilj, smör och lite kanel. En salig blanning mao men grymt gott....

Solen lyser och jag mår bra och snart kommer dagar med fest och vänner... men innan dess en utmaning av chefen till oss tjejer ! Mess på luren för fem minuter sedan, "Jag, J och A utmanar er alla på bowling och burgare på tisdagkväll. Vem vågar inte vara med??"

Ja jag känner ju mig på topp och har en hel del mod för tillfället så självklart ska de få en match !

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP