Kvällspost

>> lördag 31 oktober 2009

Det fick jag nyss.
Ett tunt litet brev där det fanns info om kvällen/nattens fest i husets krog.

En varning mao.....

Med besked om att "vi håller på till 03.00"

Det är inte bara fördelar med att bo centralt mitt i stan, typ som att slippa skotta snö och ha nära till hämtmat. Det finns massor med nackdelar också.
En är att det är party...lite väl ofta för somliga.
Och jag har tur som har landet att fly till sommartid men nu, då hösten är här och vintern snart knackar dörr så blir man fast i stan på gott och ont.

En av anledningarna till att jag nu söker ett hus är just detta, att det börjar bli lite väl mycket ungdomsgård i mitt hus med noll respekt till oss "gamlingar" som njuter av lite stilla ro på helgen. Och även om jag tycker det är helt ok att folk har fest så är det inte ok att stå och gapa för fullt i trapphuset klockan ett på natten och fortfarande spela musik som om det på nåt av stans danshak.

Så kissekatterna och jag får väl gömma oss längst in i lägenheten i sovrummet med stängda dörrar hela vägen så vi stänger ute det mesta av ljudet.

En annan anledning till att jag vill ha ett hus igen är att jag saknar att pyssla, gräva och dona och jag saknar att få göra saker åt mig själv, förändra, måla och bygga.

Och jag saknar kvällsfriden...........



7 kommentarer:

Anne-Sofie 31 oktober 2009 kl. 23:55  

Ja kära nån, vissa verkar tro att om de bara säger till, så kan de leva om hur mycket och hur länge som helst...och dessutom hur ofta som helst. Tur att vi bor på landet:-))

Kojiki 1 november 2009 kl. 08:59  

Hej
Kolla denna om det kan vara något intressant.

http://senasteinlagg.blogspot.com/

Klistra in adressen i adressfältet i din webläsare och klicka pilen!

xxx

Anonym 1 november 2009 kl. 09:30  

På SMHI talade de om att ha vinterdäck på. Men jag tor jag litar mera på din prognos. Sol låter ju mycket bättre.
:-)
Jag antar att det praktiska har kommit ifatt det emotionella. (om man ska ge sig på en tolkning)

Anonym 1 november 2009 kl. 10:38  

Min kommentar hamnade visst påfel inlägg.
Den skulle varit på den, ovanför.
:-)

Cayenne 1 november 2009 kl. 15:49  

Kojiki, har skrivit en rad i den nya....supersmart. är det meningen att det kommer nån liten specialare i länkväg eller ska man göra en vanligt länkning?

Cayenne 1 november 2009 kl. 15:51  

Fjäderlös, mina sitter redan på och det var faktiskt lite småhalt med minusgrader idag för jag har varit på landet och stökat några timmar.

Och ja, jag tror att det praktiska kommit ifatt...eller om det var tvärsom, eller ja....nåt sånt i alla fall

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP