Ett kök med eko

>> söndag 22 november 2009


Och vips så var det sålt !
Blocket är en fantastik säljsajt. La in mitt köksbord klockan 11 idag och klockan 13 var det och fyra stolar sålt och klockan 16 var det borta från mitt kök.

Det blev tomt, och det ekar.

Men, har ju köpt ett nytt som jag ska hämta om en vecka, ett runt vitt med kromad trumpetfot. Och stolar i svart skinn med samma typ av kromad fot och.....snurr!

Så idag har jag målat väggar, har ju kommit in i en väldigt vit period och då förvandlar jag allt som går till den färgen. Så nu är väggarna vita och i morgon kväll ska jag måla fönsterbrädorna vita och helst vill jag lägga in ett vitt trägolv men där går min gräns för jobb just nu. Dock  är mina hyllor (ni ser konsoller i bakgrunden på bilden) målade och allt porslin o andra pryttlar är på plats...

Jag gillar förändringsarbete, då saker o händer och vissa ting får nytt liv, då saker byter plats eller ägare och kommer till glädje för någon annan istället. Så det gör inte så mycket att jag får leva utan köksbord o stolar i en vecka för jag känner mig väldigt nöjd med dagen idag.

9 kommentarer:

Kojiki 22 november 2009 kl. 20:35  

Hej Cayenne

Vilken tur du har..men jag får ju säga det var snygga saker du har..så du är inne för vitt..det har alltid varit min färg..det är så lätt att förvandla med några få saker....du är kreativ du.....

xxx

Tigris Predikantan 22 november 2009 kl. 20:38  

Ja, det var snyggt det du hade, väldigt snygga stolar. Hur ser då ut det du köpt? Nyfiken!

Cayenne 22 november 2009 kl. 21:32  

Kojiki, ja jag har verkligen snöat in på en vit period nu, tror det hänger kvar sedan sommaren då jag gjorde köket vitt på landet. Och precis som du säger, man kan förändra med detaljer bara grunden är vit så det blir nog bra.

Och jag är glad att mitt försvann så snabbt....

Cayenne 22 november 2009 kl. 21:35  

Tigris, jag var lite less dom stolarna, har haft röda, blå och nu sandfärgade överdrag så det var dags att byta ut dom nu. Det som jag köpt nu är helt olikt detta, bara vitt och krom, ska lägga in bild då jag väl fått hem allt...så du får vara nyfiken en vecka till.

Maria 23 november 2009 kl. 09:22  

Jag har ett runt vitt bord med kromad trumpetfot. Det mest värdelösa bord jag haft. Skivan blir så himla vinglig. Lutar man sig mot bordet vid sin bordsände så tippar ju nästan glasen på andra sidan. Snygg design, värdelös funktion.

Tigris Predikantan 23 november 2009 kl. 10:23  

Jaha, hur klarar man 1 vecka som nyfiken? Men, det skall bli spännande att se vad du valt i stället.
Ha det gott.

Cayenne 23 november 2009 kl. 17:37  

Maria, nej, säg inte så...jag som verkligen bokat det där bordet. Jag får ha varningstriangel på....:)

Cayenne 23 november 2009 kl. 17:37  

Tigris, ja du får nog härda ut.....

Maria 24 november 2009 kl. 10:08  

Hittade en bild på mitt bord! Är det ett likadant?
http://maria73655.wordpress.com/2009/09/17/mitt-kok-och-jag/

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP