Förseningar

>> onsdag 18 november 2009

Idag har det varit en väldigt lång dag. Den började redan klockan halv sex och har inte riktigt slutat än då jag har svårt att komma till ro och lägga ner huvudet på kudden.

Flög från Sthlm till Skellefteå i morse och jobbade non stopp från halv tio till taxin hämtade mig vid tre för färd mot flyget och hem, eller nåja, först till Sthlm och sen direkt hem.

Trodde jag ...!

Väl på Arlanda, med en influgen kvart, så landade vi 16.50 och med en snabb beräkning i huvudet räknade jag med att var vara hemma här runt nio snåret. Men jag hann inte mer än 500-600 meter utanför parkeringshuset så stod trafiken still.

Ni är säkert fler som märkt av det idag, att det varit toppmöte i Sthlm och för att alla höjdare skulle kunna åka säkert ut mot Arlanda så stängde man av motorvägen från innerstan och norrut och alla avfarter. Folk var som galna och ringde trafik informationen i ett. Satt säker i en timme innan det började rulla och eftersom jag inte ätit vare sig lunch eller middag så fick min mage  mig att svänga av i Uppsala och köpa lite mat. Ännu en försening mao.

Så, tjugo min i elva rullade jag in i mitt eget garage, glad över att jag klarade att köra hem trots lite noja och hjärtklappning och backflashar från torsdagen för två veckor sedan.

4 kommentarer:

Anne-Sofie 19 november 2009 kl. 21:48  

Låter verkligen tufft!! Hur orkar du?

Cayenne 19 november 2009 kl. 22:01  

Anne-Sofie, det är knappt....ibland funderar jag själv.

Agath 20 november 2009 kl. 18:34  

Hej Cayenne!
Det där som hände dej för ett tag sen,det verkar
som du har känning av det än,hoppas du får slappna av nu i hedlgen.

Ja om ändå det var då som den andra boxern la av,men så länge får vi ju inte låna den nya boxen han kom med.Men nu har jag kommit fram till ett beslut i alla fall.Det blir inte så dyrt som att köpa ny TV.
Jo jag vet att det är mycket som är billigare då,och till slut måste jag väl vänja mej vid Platt-TV.men tills dess får den gamla hänga kvar.Tack vännen.
Jag önskar dej en trevlig Fredagskväll.
Kramar.

Cayenne 20 november 2009 kl. 19:51  

Önskar dig detsamma Agath och lycka till med tv köpet...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP