Frossa i färg

>> torsdag 19 november 2009


Den här årstiden tycker jag alltid att man har ett större behov att omge sig med färger än man har under vår, sommar och höst. De årstiderna har ju så mycket färg i sig själva att man liksom aldrig tänker på att man saknar det.

Vintern är ju en otroligt färglös årstid och eftersom jag inte alls är någon vintermänniska så har jag ett behov av att omge mig med saker som gör mig glad och som får mig att överleva den här trista, mörka och kalla perioden.

I vanliga fall är jag sparsam med färg på väggar och i möbler men har gärna färg i detaljer. Dock inte blått som inte är min färg alls, vare sig på kropp eller i saker men turkost går bra, men mest om sommaren. Om vintern så omger jag mig med varma toner, alla röda nyanser, bruna latté färger, oranga och gröna färger i lite mörkare toner. Tror det har att göra lite med att varma toner alltid går bättre ihop med levande ljus och här brinner det ljus hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym 19 november 2009 kl. 21:44  

Hej Cayenne
Här var det mys..blir det några nya kuddar..... Lattefärgat och mörkare brun tillsammans med turkos/påfågelblått är ursnyggt ihop..lite kallt och varmt..det är mina färger....Tycker ofta cerise är så snyggt på bild men skulle aldrig tänka mig ha det själv

Det är en trist grå tid just nu så man får dona lite extra....

xxx
Kojiki

Cayenne 19 november 2009 kl. 22:00  

Hej Kojiki, nej cerise är väl inte riktigt min färg men alla andra toner av rosa och rött, det är ungefär som lila, jag kan gilal det på bild men skulle aldrig ha något i lila här hemma.

Ja, vi får dona, pyssla till lite extra värme

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP