Snart är vi där

>> måndag 23 november 2009


Har ni räknat? Om exakt en månad och 1 dag så är det julaftonskväll. Visst är det ganska häftigt?

I veckan är det dags att förbereda för advent men jag har ju lyckats ordna mig själv en resa på nära 100 mil tur och retur på 1,a advent  bara för att få hem mitt nya köksbord. Men, allt ska vara klart här hemma på fredagen för jag tänkte ta ledigt då. Måla klart, få upp gardinerna i köket och montera ihop min mycket komplicerade nya adventstjärna som jag ska ha i köksfönstret i år. Sen ska granriset ut på fönsterbläcken och slingorna dit plus lite anant så jag har det jag pysslar med under fredagen.

Mina tomtar som filosferar på kanten till ett keramikfat med ljus, kastanjer och stenhjärtan får dock vänta lite, eller, de får komma ur skåpet då. Just nu står de i ett gammalt avlutat skåp med glasdörr och kikar ut mot mig där jag sitter i soffan. Näms inte packa ner dem varje år så de får smykika på alla årstider som drar förbi för att sedan få komma fram mot juletid igen, år efter år.

16 kommentarer:

Tigris Predikantan 23 november 2009 kl. 19:44  

Vi verkar ha ny tradition här hemma: att alltid glömma en jul- eller påskpynt framme någonstans för att hittas när det är dags för nya pyntet *ler*
Jag vill också ha dina tomtar (ja, liknande, jag skall inte ta dina!) men vi har så mycket pynt... men, man vet aldrig.
;=)

Cayenne 23 november 2009 kl. 19:50  

Tigris, jag är extremt sparsamt med pynt, jag får kryp i kroppen mot en massa lull lull så jag har få väl valda saker som har sin plats då det blir jul.

Mina tomtar får du inte med jag tror du kan hitta likadana på nån butik som säljer lite keramik etc..

Tigris Predikantan 23 november 2009 kl. 21:08  

He,he, ju sådär var det hos oss också, för länge sedan. Sedan började vi samla mer och mer och tycker egentligen inte alls om krims och krams (lull lull) i vanliga fall men det har blivit en tradition ... det bara blir olika sorters julprydnader från 1 cm stora till ca 10-12 cm. Ibland byts vissa bort ibland tillkommer några.
Men, jag tror att när vi blir pensionärer får vi ta det gottaste bara ;=)

Anonym 23 november 2009 kl. 21:23  

Tripp trapp trull tomtar..... vad söta de är...

Jag har inte heller så mycket av pynt faktiskt
Det är mest blommor och ljus..Har några danska kul tomtar i tyg....

xxx
Kojiki

Agath 24 november 2009 kl. 17:20  

Hej Cayenne!
Kommer du ihåg de där ljusen som var gjorda
som snögubbe eler tomte som brann ner när
man tände dem...Här där jag bor är det gammmel-dags julskyltning på Torsdag.
Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
Kramar.

Anne-Sofie 24 november 2009 kl. 23:42  

Jag fattar inte vart tiden tagit vägen...helt otroligt jöö;*)

Anonym 26 november 2009 kl. 00:58  

Jag blev nyss medveten om att en massa prylar skall fram - och det + 9 C ute.... Mvh LW

nono 26 november 2009 kl. 01:29  

Åh vad du pysslar och styr hemma hos dig. Anar att det blir jättesnyggt när allt blir klart.
Du har ju bra smak har jag förstått.

Hoppas det finns tid till lite avkoppling också för dig.

Himla söta tomtar på fotot.

Kram

Anonym 26 november 2009 kl. 15:44  

Hoppas du får ihop din mycket komplicerade adventsstjärna. /anten

Cayenne 26 november 2009 kl. 20:21  

Tigris, ja, nu får plocka ut guldkornen

Cayenne 26 november 2009 kl. 20:22  

Kojiki, ja lkus går ju alltid hem....jag har själv massor och tröttnar aldrig på nya ljuskällor.

Cayenne 26 november 2009 kl. 20:24  

Agath, ja jag kommer ihåg dem, förfärliga i mina ögon och som du skrev, de brann ju ner direkt. KOm ihåg att morfar o mormor hade såna.

Cayenne 26 november 2009 kl. 20:24  

Anne-Sofie, ja det är ju snart, inte klokt egentligen

Cayenne 26 november 2009 kl. 20:27  

L-W, ja det är sanslöst, var i Örebro idag och på väg därifrån var graderna på 8-9. Det är väldigt svart efter vägen så lite snö kan vi väl få till jul även om jag tycker att det är skönt om vägarna är bara.......

Cayenne 26 november 2009 kl. 20:29  

Ninacian, ja jag gillar ju att pyssla och förändra och det får mig att må ganska bra så jag gör ju det gärna och på ett sätt så är ju det avkoppling för mig.....

Cayenne 26 november 2009 kl. 20:29  

Anten, det får jag sälert men jag får nog ha lite tålamod

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP