Två saker att bekymra sig över

>> fredag 20 november 2009

Under em idag så började mitt bankkort att strula. Kunde inte betala med det och tur var att jag hade kontanter då jag stod med en hel del mat på bandet. Usch så pinsamt om jag fått lämna allt.
Sen testade jag kortet i bankomaten, fungerade icke, och då åkte jag ner på stan och prövade två till utan att det funkade......

Typiskt att sånt här händer mot en helg och banken redan har stängt. För pengar, det finns det så det är inte problemet. Har iof jobbkortet men vill ogärna använda det privat då jag aldrig behöver det i vanliga fall. Har i alla fall ringt telefonbanken och fixat ett nytt då förmodligen mitt blivit avmagnetiserat och på måndag morgon måste jag väl tussa in på banken då mina kontanter i plånboken kommer att vara slut.

Det andra bekymret är svininfluensan. Är egentligen otroligt trött på allt omkring den och jag har slutat att läsa om alla larmrapporter men befinner man sig i den arbetsvärld som jag gör så är det oundvikligt att inte få ta del av allt ändå. Så, nu känner jag mig ganska orolig för min dotter M som bor i Norge där det trots allt varit många dödsfall och där den sprids med en rasande fart. Och där snackar man inte ens vaccinationer trots att M rör sig bland nya människor hela dagarna. Ingen har föreslagit vaccination eller att de ska besöka sina hemländer för att få det och det kan få mig att bli lite nojig.

Min tanke har ju hela tiden varit att inte vaccinera mig men nu har jag blivit erbjuden att bli stungen nästa gång jag besöker en privatläkare som är med i en av mina studier. Han jobbar enbart med vaccinationer just nu och en tid framöver och han tycker att jag är galen om jag inte vaccinerar mig.

Trots allt är jag tveksam, har ju tidigare reagerat både som barn och vuxen i samband med vaccination och därför tar jag i vanliga fall aldrig influensavacciner. Men detta känns lite annorlunda faktiskt.
Och jag har ändå ännu en chans att få det på onsdag på mitt jobb då vi ska ha en mingelkväll med lite inbjudet folk och lite föresläsningar och innan dess så ska de som ännu är ovaccinera sig få chansen till det.

Jag är en velmaja, en typisk on - off människa som aldrig tar ett beslut innan precis innan.

Och.....glömde hämta min bil idag som blev klar, smart va?

8 kommentarer:

Anonym 20 november 2009 kl. 19:43  

Avmagnetiserad?
Har du inte chip på kortet? Om inte chipet fungerar så är det något annat fel.
Hoppas att du får ordning på dina bekymmer.

Cayenne 20 november 2009 kl. 19:48  

Vad lustigt, så sa jag med då jag ringde om nytt kort....att det hade chip men det var det svaret jag fick i alla fall. Men då kanske det är chipet som fått sig en knäck.

Nåja, det ordnar sig, banken öppnar ju på måndag och nytt kort är på väg.

Anonym 20 november 2009 kl. 21:55  

dessa bankkort.. jag är alltid lika nervös när jag ska handla.. det är så jobbigt när det ska strula, och hur vanligt är det att man går runt med kontanter nu för tiden?..not..
Anna-karin A

Cayenne 20 november 2009 kl. 22:04  

Anna-karin, nej det händer ju nästan aldrig, några kronor på sin höjd. men idag ahde jag tur för jag had tidigare i veckan fått betalt för en sak jag sålt så de kontanterna låg kvar i min plånbok...

Peter 21 november 2009 kl. 22:42  

Hej Cayenne! Vad fin din blogg har blivit!
Svininfluensan bekymrar mig också, men angående vaccination eller inte så har jag inte funderat på det eftersom det ändå inte är aktuellt ännu. Den 16:e har mitt jobb erbjudit gratis vaccination, men det är ju ett tag tills dess.

Cayenne 22 november 2009 kl. 16:57  

Tack Peter, man fixar o trixar lite med god hjälp av Kojiki såklart, utan henne skulle det nog stå still.

Vaccinationer är ju ett gissel, jag velar fram och åter hela tiden och blir bara mer förvirrad allt vad tiden går.

pstt.. har ju en till blogg som Kojiki haft sitt finger med i. Klicka in dig på min ros, där det står Cayennes Collection of Art...där skriver jag bara om ting som jag tycker om eller som jag samlar på...lite annorlunda, knappt något privat alls.

Peter 23 november 2009 kl. 18:09  

Ok Cayenne, jag ska kika in där.

Anonym 26 november 2009 kl. 15:56  

Har också varit med om att kortet slutat fungera. Har hört att kortet kan bli avmagnetiserat av mobilen om den är för nära kortet men vet inte säkert. /anten

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP