Det blev plan C

>> måndag 21 december 2009

Eftersom det inte ville sluta snöa och eftersom väglaget var helt katastrofalt under gårdagskvällen så beslöt jag mig för att helt ställa in resan till Sthlm och istället så kollade M och jag lediga platser på flyget och med lite tur så fick alla tre plats på 20.05 planet från Sthlm hem mot Sundsvall till under 500 hundringen per person. Och med tanke på att de lyfte kl 16.55 från Oslo och är hemma här kl 20.50 så är det en helt ok tripp.

Och i morse då jag vaknade så tänkte jag bara "tack gode gud" för snön vräkte ner och man såg knappt grannhuset. Och då jag mitt i dagen gav mig iväg till "grossen" för chokladinköpen så var det bara huller som buller i trafiken, lastbilar blockerade vägar och bilar låg i diket och på väg hem var hela norrgående körfält på motorvägen helt avstängt då två lastbilar och en buss inte tagit sig upp för en backe och istället kanat ner mot trafiken för att till slut hamna tvärs över vägen och på varandra. Och ingenstans var det plogat...


Kl 13 idag......

1 kommentarer:

Toru 21 december 2009 kl. 17:22  

God Jul du med!
Ha det gott!

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP