Och fjärde ljuset brinner

>> söndag 20 december 2009


Ja, nu är det inte många dagar kvar innan han kommer och hohoar.

I morse blev det i alla fall grötfrukost för mig, till fjärde ljuset. Det är inte så ofta jag äter gröt och i och med att jag enbart äter risgrysngröt så blir det max några gånger per år men har alltid grötfruskot runt juletid.

Igår handlade jag all mat och sedan kokade jag både knäck, bakade mer matbröd, fixade köttbullarna och kokade risgrynsgröten.

Plan A var ju att köra ner till Sthlm idag för att slippa köra tur o retur i morgon men snön vräker ner och tydligen ska det vara busväder längs med kusten så jag tror jag går över till plan B istället som är att kliva upp i ottan i morgon bitti och köra ner, jobba på kontoret och sedan hämta upp M på flyget vid 18 tiden och sedan köra hem och sova i egen säng. Det är lite tuffare men vädret ska ändå vara bättre i morgon och jag har ingen lust att hamna i ett snökaos.

Nu åter till mamma knäcken som står o puttrar på spisen just nu, en liten specialare som innehåller mörk choklad och ett uns rivet apelsinskal.

6 kommentarer:

Anonym 20 december 2009 kl. 16:24  

Undrar om man kan göra en liknande ljusstake, med glasburkar.
:-)

liberum-weto 20 december 2009 kl. 18:20  

Imponerad - fast inte av vädret - ta det varligt i jul -- det är många stressade bilister.

Cayenne 20 december 2009 kl. 18:28  

Fjäderlös, jag är lite osäker på hur det skulle gå till men gör ett försök vettja..

Cayenne 20 december 2009 kl. 18:32  

liberum-w, jo jag vet att det är mycket stress ute i trafiken ljust nu och precis i detta nu är det ganska kaotiskt i väderläget här hemmavid så det kan tänkas att resan imorgon blir inställd även den....och att M får ta tåget från Arlanda

Anonym 20 december 2009 kl. 18:36  

Hej Cayenne
Så cu äter risgrynsgröt..är du en liten tomtenissa--
Här är det ändrade julplaner på grund av all snö och oväder över Europa...fy jag gillar inte snö...
Här liknar det rena Sibirien... Kallt och otäckt

Hoppas din resa till Stockholm går bra..trafiken är farlig just nu....Alla har fått snö som de önskat till jul.....men inte jag.....

xxxx
Kojiki

Cayenne 20 december 2009 kl. 21:29  

Kojiki, ja risgrynsgröt är ganska gott så det slinker ner.,Har ju sett och hört att Skåne är ganska mycket drabbat av vädret. Synd om du får ändra dina planer inför julen, sånt är aldrig skoj.

Och min resa ner mot Sthlm över dagen i morgon blir inställd. Har varit ut till min syster nu ikväll (1,5 mil från stan) och det var ett mindre kaos....så jag får se till att M kommer hem med tåget från Arlanda istället.

Tänk att vädret kan ställa till med så mycket bekymmer. Tacka vet jag sol och värme och gröna ängar.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP