Glad över att vara hemma

>> onsdag 27 januari 2010

Körde ner till storstan igår morse, var nere vid 10 och redan då började folk att surra om ovädret som var på väg över hela landet och som jag av någon anledning helt hade missat. Jag som är extremt väder "kollig" då jag ska ut på vägarna i flera timmar.

Så hela dagen på kontoret så våndades jag.

Planen var ju att köra hem idag på em men alla tyckte jag var en dumbom om jag satte mig i bilen då man utfärdat klass 2 varning efter hela norrlandskusten. Och jag kör ju hela vägen hem i 38 mil utmed kusten.

Så alla kollade väderkartor och hur läget skulle se ut timmarna framöver och fortfarande vid halvsex hade jag inte bestämt hur jag skulle göra. Jag menar, hur skoj är det att kliva upp halv fem, sitta i bilen kvart i sex och köra 4 timmar, jobba sju och sen tvingas köra hem i fyra timmar....samma dag?

Men valet var enkelt till slut och idag är jag glad att jag vaknade upp i min säng då man tittar ut.

Snön vräker ner och det blåset kraftigt.

Men det krävdes två koppar kaffe, en vegetarisk pizza slice, en fransk nougat och två påsar mini mörötter och en tupplur på en halvtimma på en mack fyra mil hemifrån för att jag till slut skulle kunna äntra min bostad.

Jag var helt väck och somnade säkert inom 30 sekunder.

Men som sagt, idag kan man göra tjolahoppsanskutt eftersom man vet väderläget. Hade förmodligen halvt ångrat ihjäl mig om jag stanant och blivit tvingad att köra hem i em.

Så alla ni som inte behöver ut, ta varningar som skickas ut på allvar, stanna inne och mys om ni kan istället.

4 kommentarer:

Fjäderlös Tvåfoting 27 januari 2010 kl. 13:54  

ja, det blir nog inget bokbinderi ikväll för Michelle och mig. Kanske att man kan utöva lite skytte, men det blir nog snarare en hemmastund, med snö, snö och åter snö i tankarna.
Problemet är ju att man inte vet när, och om man behöver skotta.
Kommer det mera?
Klarar man av att ta sig ut, utan att skotta, innan det kommer mera.
O.s.v.
Man måste ju iväg med barnen i morgon bitti.
Elände, det är vad det är.
Men, en kopp kaffe kanske kan få fart på tankeverksamheten.

Bra att du är välbehållen, i ditt hem.

Cayenne 27 januari 2010 kl. 17:47  

Ja, elände är det. Jag dristade mig till att ta ut bilen för att åka att handla, körde fast redan i garage utfarten. Överallt är det kopiöst med snö och ingenstans är det skottat. man fick köra på måfå och hoppas att det gick vägen....och det gjorde det.

Så håll dig inne med film och kaffe du så mår du säkert gott.

Anne-Sofie 27 januari 2010 kl. 22:55  

Ja idag är det inget väder att vara ute i...huvaligen, maken har skottat säkert tjugo gånger idag. Bra att du är så förståndig som stannar bilen och vilar dig när du känner att det behövs.

Cayenne 28 januari 2010 kl. 08:44  

Anne-Sofie, jag ibland blir till och med jag förståndig, men just i då läget fanns inget val. jag höll på att somna vid ratten...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP