Hå hå ja ja

>> torsdag 28 januari 2010


Jadå, det finns en bil därunder.
Just nu ute på min gata i stan.

Igår morse så såg den ut som en minubuss av något slag, idag vet man inte så noga, och om nån timme eller två så har man slutat fundera för då finns den liksom inte längre....

Jag är INTE glad för snön, jag tycker att den enbart ställer till bekymmer. Vintern borde inte ens finnas. Man fryser och kör i diket, och man ramlar och får frakturer, man kommer inte fram i trafiken och man blir utan el.

Tack och hej säger jag till vintern då jag blir pensionär, då sk jag dra till varmt land och köpa mig ett boende där jag befinna mig under vintermånaderna . Då ska jag tänka på er här hemma när jag läser gårdagens aftonblad om kaoset i trafiken....

Idag blir det taxi till dagens jobb, inga bussar går, min bil står o myser i  garaget och ur garaget kommer man inte såvida man inte ägnar två timmar till att försöka skotta bort en plogvall som ligger vid utfarten och det tänker jag nog inte göra...

10 kommentarer:

Maria 28 januari 2010 kl. 09:06  

Så där ser min bil ut som stått på jobbet i två månader... ska skotta fram den idag för imorgon ska den besiktigas!

Cayenne 28 januari 2010 kl. 09:36  

Lycka till, fasen vad den ska vara isig och eländig....jag avundas dig icke !

Anonym 28 januari 2010 kl. 13:36  

Men, det är inte så mycket snö, under bilen.

;-)

suss 28 januari 2010 kl. 16:02  

Ja,fy för vintern och ännu mer för den snö som föll igår/idag. Muttrade som ett mantra när jag igår drog cykeln,lastad med barn och ryggsäckar,skridskor,mm mm, på oplogade spåriga vägar: -Jag hatar vintern,jag hatar vintern,jag HATAR...

Nej,ge oss takdropp,kvittrande fåglar och tussilago i dikena.

Cayenne 28 januari 2010 kl. 16:56  

Fjäderlös, ja, så kan man ju också se det

Cayenne 28 januari 2010 kl. 16:58  

Suss, cykel???? Låter urjobbigt.
Jag röstar också för takdropp och små söta blommor i dikeskanten

Anonym 28 januari 2010 kl. 19:29  

Hej Cayenne

Varken takdropp eller näsdropp vill vi ha..enbart vårsol och blå himmel det känns nästan som högsta vinsten just nu..vi är inte vana vid detta polar klimat härnere.....känns som jag befinner mig i Sibirien....

xxx
Kojiki

Cayenne 28 januari 2010 kl. 19:33  

Kojiki, jag kan bara ana hur ni har det..Förstår att det känns som om du befinner dig i annat land.

Men lite takdropp är mysigt om solen lyser för då vet man att snart....snart så är det gröna ängar som gäller.

Vi har i alla fall haft ett ruskigt busväder idag, skottade mig ur garaget i alla fall och skottade mig in och överallt krockar bilar (10 st i seriekrock då jag var på väg hem idag)

Det är verkligen trist väder....

Tigris Predikantan 28 januari 2010 kl. 20:00  

Usch ja. Idag fick jag tag på de som plogar och fick de att inte ploga igen där sambon skottat fint samt inte lägga mer snö på de plogvallar från förra gången de plogade (endast för att knäppgrannen parkerar bilen på gatan vid nästan vår uppfart i stället för sin uppfart: detta underlättar inte för plogbilarna precis!

Hade tur och "gubben" som satt högst upp på den stora bilen och iförd endast T-shirt (!!!!) var så snäll och gjorde riktigt fint! Mysgubbe!

Cayenne 28 januari 2010 kl. 20:12  

Tigris, usch ja, sånt är jobbigt då man först skottat sin del o sen kommer plogbilen o sabbar allt. Så idag träffade du på en snäll kille...

Men nu får det sluta snöa tycker jag.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP