Ris och Ros

>> måndag 11 januari 2010

Ibland spelar det ingen roll hur mycket man lägger manken till och försöker få ihop saker.
Så idag har man både fått en hel del ros men även en släng av riset.

Jag har svårt för att inte ta tag i saker direkt, särskilt om det finns tid och utrymme för det.

Så i morse direkt efter att jag kollat av mailen så tog jag tag i en av totalt 2 översättningar som ska in för ett godkännande hos en av landets kommiteér. Och i normal fall är det en ganska snabb handläggning av den här typen av dokument då det handlar om säkerhet för en viss grupp människor.

Direkt fick jag höra att det superbra att jag kunde göra detta så snabbt, att jag var så ansvarsfull och att jag framför allt var pro active....ett ord man gärna slänger sig med i min branch där man helst ska veta vad som händer nästa år vid den här tiden. Man måste liksom vara pang på röbettan direkt och inte försitta viktig tid.

Så efter en förmiddags jobb kände jag mig nöjd, allt tre sidorna var på plats, dokumenten döpta och sparade och skulle bara checkas ännu en gång.

Då kommer ett mail om att det var fel översättningsdokument som skickats ut i tidigare mail, fel version mao och man hade bla missat ett helt stycke som skulle finnas med. Bara att börja om mao.....Magplask !

Jag muttrade, självklart, till min ledning och fick till svar att jag kanske inte skulle ha varit så het på gröten med att ta tag i det, det hade kunnat vänta till morgondagen...bla bla bla bla i det oändliga. Inga fel gjorda av dem alltså !  Inget beklagande om att de kanske skulle ha varit mer noggrann innan de skickade ut ett sånt pass viktigt dokument, ne nej nejdå !

Jag svor....släckte ner datorn och gick ut och gick istället.

6 kommentarer:

Quila o Ronja 12 januari 2010 kl. 09:33  

Fy, va trist...när man sätter fart o får saker o ting gjorda. Känner sig nöjd....så har någon annan míssat nått´
Va bra att du tog en promenad ;-)

Vad fin din säng blev! Gillar tyget. Förändringar är kul.

Ha en härlig dag
Kram
Susanne

Anne-Sofie 12 januari 2010 kl. 17:38  

Jäklars vad sur jag hade blivit!! Går det inte att infoga det stycke som fattas? Om du sparat det på datorn förstås.

Jotack, jag vill gärna ha recept på dina segbröd:-)

Cayenne 12 januari 2010 kl. 18:20  

Susanne, ja det är urtrist men idag har det gått över.

Ja tyget blev bra trots min tveksamhet innan..

Cayenne 12 januari 2010 kl. 18:21  

Tigris, tack för det, uppmuntran tas alltid emot med glädje.

Cayenne 12 januari 2010 kl. 18:23  

Anne-Sofie, jag blev sur...jag lovar.
Stycket går inte att infoga i och med att texten i sig är så pass förändrad då det var fel version som skickats. Mycket som inte stämmer mao och i samband med en översättning från 12 sidor som ska ner till 3 så får man tricka lite.....

Jag skrev en rad i din blogg, tänkte du skulle maila mig då jag på nåt vis slarvat bort din mail adress...tänkte att du skulle få recepten

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP