Rörig natt

>> måndag 4 januari 2010

Det finns en anledning till att mina fyrfotingar inte får sova med sin matte nattetid.

Jag vaknar ju alltid tidigt och har svårt för att somna om och under arbetsveckor är kroppen alltid i ett lätt stressat tillstånd och jag behöver min sömn. Vaknar jag två på natten av något kan jag vara vaken till fem innan jag somnar om och tänka tusen tankar och det är inte bra.

Men ibland får jag lite dåligt samvete för dem då de så gärna vill bossa ner sig och i natt blev det en "sova hos matte" natt.

Jag får skylla mig själv !

Vid ett började ett kattrace och ett snack dem sinsemellan, vid fyra testades klorna genom att åka upp och ner på ryggen under sängen genom att haka sig fast i resåren och den klädda sängramen.
Vid fem rådde frid men vid sex började det tjatas om mat genom att sitta nära, studera mig med hypnotisk blick, lägga tassen på mig med alla klor ute, allmän jamiga och missbelåtna över att jag ännu sov.....

Upp vid halvsju, fodrade, stängde dörren om mig, försökte somna om men det var tji.....
Och nu sover de som döda kors o tvärs utanför sovrummet.....

Jag älskar dom , men ibland vill jag bunta ihop dom och stänga in dom i garderoben.
Tack och lov för landet för där råder frid i huset från maj till oktober och jag sover otroligt gott för när de väl är inne så sover även dom.

Får ta en tupplur senare idag......
(Alice som kattunge på bilden)

2 kommentarer:

Anne-Sofie 5 januari 2010 kl. 09:51  

Jag förstår hur du känner det...att vilja tillåta, men ändå inte kunna pga alltför störd sömn. Men katter accepterar det mesta som du vet, så de far säkert inte illa alls.

Cayenne 5 januari 2010 kl. 10:33  

Ja, de tycker ju det mesta är ok och de får rå om sin matte så mycket ändå så jag tror inte alls att det far illa....

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP