Seg söndag

>> söndag 3 januari 2010

Läser vidare i vargdebatten och blir bara mer förbannad.
Så mycket okunskap och fördommar det finns om vargen och dess beteende. Alla vilda rovdjur fäller och dödar andra djur för sin egen överlevnad men då varg går in i ett fårhäng blir det ramaskri. Vore det inte bättre att se vad man kan göra för att säkra fårhägn etc än att tro att bekymret försvinner om man tar ner några vargar? Sen det värsta som rör just detta beslut är att jakten på älg skulle bli bättre och "roligare" för älgjägarna om det fanns fler djur att fälla när det är jaktsäsong, dvs även de som i normala fall skulle ha blivit fällt av varg. "vargen får ju döda hela året coh jaktgubbarna enbart under en begränsad tid"........barnslig avundsjuka och ett löjligt uttalande av en kår med få celler.

Skäms kungen för ditt klumpiga uttalande som fick en pytteliten rabiat grupp människor att få igenom sitt förslag om mass slakt på varg...."Vargen är glupsk", "två blir snart fler", jakt på varg för att "de inte ska ta över" och efter skottet kommer "en trevlig middag".

Och han ska vara ordförande inom förtroenderådet för WWF (världsnaturfonden).

Dagen i övrigt, den utan tankar på varg.

Låg kvar i sängen till kvart i ett.... hade sällskap och somnade sent (07.10) efter ett väldigt långt nattsamtal som innehöll en del pusselbitar som saknas för att få en bild hel.
Vet inte om jag är så mycket klokare just nu men ett lugn har i alla fall infunnit sig och jag vet vart jag står och vilka villkor som gäller och jag kan säga så pass mycket att det är 1-0 till mig, sitter med fördel på hand och det känns mycket bra.

Tänkte göra kycklingslasagne i em men orken och lusten försvann....så, jag knaprar nog rester från igår istället....och får jag middagsgäst får även han knapra på mina rester.

2 kommentarer:

Quila o Ronja 3 januari 2010 kl. 18:33  

Hej cayenne
Vill bara säga att jag är fullständigt enig med dig i vargdebatten. Man kan bli galen på detta korkade resonemang.

Hoppas maten blir god, oavsett om det blir kyckling eller rester ;-)))


Ha de
Susanne

Cayenne 3 januari 2010 kl. 18:36  

Tack Susanne, vi behöver fler som går emot dumma beslut. Har du varit in och skrivit in dig på listan i inlägget nedan?

Det blev rester, på en varm macka som jag nyss mumsat i mig..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP