Trött trött TRÖTT !

>> onsdag 20 januari 2010

Usch vilken vecka jag haft fram till nu.
Och den fortsätter i morgon med tidigt flyg till en plats låååångt upp i norr.
Kom hem för en stund sedan och i fyra timmar har jag svurit fula ramsor i bilen.
Jag säger bara....köp aldrig en SAAB !

Jag har bara problem med min och för fjärde gången så slutar spolar systemet att funka i bilen,  det fryser, i alla slangar och i alla munstycken. Och ja, jag har kört i 11 år i tjänsten så jag vet hur jag ska blanda för att det ska funka, och ja, jag bor i norrland och är van kallt väder men till saken hör att nu var det  bara 2 minus och jag hade blandat hälften hälften och det gäller för 30 ,35 grader minus så jag borde ha varit på den säkra sidan. Kan man tycka!

Så varje varanna mil ungefär i de sista 22 milen har jag fått stanna och hälla vatten på rutan för allt slask och allt salt gör att rutorna blir helt vita och i mörkret ser man nada, noll och ingenting....zero ! Och jag har varit heligt förbannad.

Och som inte det vore nog så får jag inte ur nyckel ur tändningslåset 8 gånger av 10 ! Men det orkar jag inte berätta om men imorgon ska saab verkstan få höra igen (tror inte dom gillar mig för jag gnäller jämt, men de gör aldrig några bra jobb så de kan gott ha lite skäll ).

I måndagskväll var jag dock på en trevlig middag i Sthlm hos en gammal arbetskamrat men kvällen slutade med ett grymt migrän anfall för min del och jag vet knappt hur jag tog mig hem och i säng, i svart rum, ljud och luktlöst....men fram tills det attackerade mig var det väldigt skoj, god mat och dryck men jag tror det var den starka maten som utlöste det.

Har även klarat ett ganska stor test där man måste ha 85 % rätt på 100 frågor om förordningar och lagtext och det känns otroligt skönt och en stor sten har fallit från mina axlar just nu.

Har fått en massa knasiga mail (inte från nån av er) och ibland blir man bara brydd över hur männsikor fungerar och jag orkar inte ens svara.

Nu ska jag packa om väskan med lite nya dokument, äta nåt, hänga tvätten och studsa i säng i tid för dagen i morgon blir inte nådig.

2 kommentarer:

Anne-Sofie 21 januari 2010 kl. 11:00  

Nämen uscha mig, så kan du ju inte ha det i längden, kan du inte få leasingbil genom jobbet, eftersom du verkar att köra så mycket i tjänsten?

Körde själv rätt länge med en bil som kokade efter typ en halv mil, hade en vattendunk med mig för påfyllning. Vi hade fått felet "lagat" för dyra pengar,(privat) vilket inte höll så länge...vi skrotade den sedan.

Anonym 21 januari 2010 kl. 17:51  

Anne-Sofie, jag har tjänstebil sedan länge.....är inne på min 6 tjänstebil och alla är nya från start.....men det är SAAB, skitbil och jag borde ha lärt mig sedan den förra då jag lovade mig att aldrig mer....

/Cayenne/

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP