Längtar till sommar

>> lördag 16 januari 2010


(Manolo Blahnik)

Och till nya väskor och skor.
Jag tycker att det är kul med handväskor och köper gärna men har på tok för många redan och borde inte köpa en enda till.

Har dock ett par som jag gillar ganska mycket och som är flitigt använda.
Den ena är en Massimo Dutti i ljusbrun mocka som jag köpte på flyplatsen i Barcelona för ett par år sedan. Ett riktigt impulsköp som visade sig vara ett lyckat köp. Den har dock blivit lite mörk i mockan på vissa partier så jag funderar på att lämna in den och få den lite uppsnyggad om det nu finns nån som kan fixa det. Den andra är väska från Jones Bootmaker, en brun skinn som funkar perfekt till vardags och som även rymmer en hel del, helr rak i modellen utan en massa detaljer.

Vill dock ha denna !
Den gröna  Balenciaga.
Jag tycker att den är sjukt snygg men vet inte riktigt när jag ska använda den för grönt är en svår färg, i alla fall på väskor men den borde funka i sommar till nåt.

Har en röd liten Franco Sarto väska som jag blev helt besatt av då jag såg den på ett outlet ställe i Dublin där de sålde enstaka plagg, skor och väskor etc av kända designers.  Den kostade mig då ca 300 kr, mörkt röd i lite ormskinns stuk. Men har jag använt den?? En enda gång bara så jag borde sälja iväg den.  Så jag vet ju hur jag blir med väskor som har lite för mycket färg....men den gröna är så grym.

Jones Bootmaker har en liten ljusbrun kuvertväska som jag också skulle kunan tänka mig även om kuvertväskor är något jag näst intill aldrig använder men jag gillar deras design. Har ju alltid på sommaren en väska från deras "virkade" design, dvs själva väskan är virkad i beige och med foder i blommigt tyg, axelrem av skinn och stora silveröglor och den jag har nu hänger med minst en sommar till för det är en helt tidslös design.

Men så har vi ju även Balenciagas bruna som är nästan identisk med den gröna, är lika sugen på båda. Så vad tror ni?
Jag brukar ju falla in på alla bruna nyanser så jag tänkte att jag skulle avvika från det för en gångs skull men kände att jag ville visa er den med för den är ju också väldigt snygg.....





10 kommentarer:

nono 17 januari 2010 kl. 15:57  

Fina väskor men superdyra antar jag så de är inget för mig.
Den gröna färgen är lite svår tycker jag nog. På en väska alltså.

Skorna är superdupersnygga.
Riktigt läckra.
Som de flesta damer gillar jag skor.
Tyvärr skulle nog en modell enl. ovan bli stående i min garderob. Vet inte när jag skulle använda dem ens.
Möjligen om jag reste upp till huvudstaden och gick in på Sky bar eller vad alla de där innebarerna heter ...(?)

;-) :-)
Kram

Anne-Sofie 17 januari 2010 kl. 16:27  

Jag har varit "väskoman" förut, men inte längre. Nu har jag bara några stycken och min favorit är en rymlig väska från Puccini.

Har testat ett av dina brödrecept nu, den kalla degen och jag gillade både smak och konsistens, även om den inte var så "seg" som jag hoppats, kanske man inte skall arbeta degen i matberedare?

Men jobbig...läs omöjlig att baka ut tunt..hur tunna blir dina efter gräddningen?

Cayenne 17 januari 2010 kl. 19:49  

Ninasol, ja den gräna är svår men gillar den.
Skorna skulle inte stå i min garderob, garnaterat, jag tycker de är urläckra på alla sätt. Köpte ett par vita i fjol somamr som är nästan likadan och dem använde jag flitigt...
Tror du menar Spy bar, även om det finns en Sky bar oxå högt uppe i ett hotell...

Ha det gott

Cayenne 17 januari 2010 kl. 19:52  

Anne-Sofie....nej nej, du får inte köra den i matberedaren för då får du inte rätta feelingen på konsistensen, risken finns att det blir för mycket mjöl och att den blir för mycket arbetad.

Gör det för hand, segheten beror lite på det med och sen ett tips, frys dom direkt och ta bara fram det som ska ätas direkt för tinar du dem och de ligger framme nåt dygn försvinner nästan segheten helt av någon anledning.

Quila o Ronja 17 januari 2010 kl. 20:40  

Den bruna skulle passa mig PERFEKT!!!
Skitsnygg!
Den gröna är också snygg, men den skulle inte "passa in" på mig. Så ta den du, skicka den andra till mig, hehehe.

Kram
Susanne

Cayenne 17 januari 2010 kl. 21:15  

Susanne, ha ha, ja vi kanske kan dela, en månad var? Den vinner i längden den där bruna men det är för att jag älskar brunt i kläder och tillbehör... men jag ska nog klippa till med den gröna i alla fall.

Kram tillbaka

Anonym 18 januari 2010 kl. 09:29  

Det där med sommar....
-....det är bara en och en halv månad kvar, tills de första vårtecknen dyker upp.
Men, innan dess så finns det massor med positiva saker som kan inträffa. Gäller bara att sålla ut dem.
.-)

Anonym 19 januari 2010 kl. 00:44  

Hej Cayenne

Gillar den bruna väskan i modellen men inte med det metalliska skimmret...har lite svårt för det...men läcker är den....Jag har inte själv så många väskor faktiskt...

xxx
Kojiki

Anonym 20 januari 2010 kl. 19:17  

Fjäderlös, ja hos er kanske. Här är vi glad om snön är borta på landet till sista veckan i april....suck.

Cayenne

Anonym 20 januari 2010 kl. 19:19  

Kojiki, nej jag ser att det ser ut såmen jag har sett den på riktigt och då är den inte så, tror det är fotot med dess ljus som gör att det ser ut så för jag är som du, avskyr skimmer som jag tycker ser otroligt billigt ut... det ska helst i matt skinn eller högblank men inte så det ser ut att vara metall lack....

/Cayenne/

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP