Ja se barn

>> fredag 15 januari 2010

Fick precis ett samtal från dotter M som precis bokat och gjort klart med en tre veckors tripp till Thailand i slutet av februari.

Hon är ju lite av en globetrotter och älskar att resa och framför allt uppleva saker. Hon har gjort mycket tokigt ute i världen som fått sin mamma att nästan slutat andas.

Men nu drar hon till sol och värme igen och jag är avis....


Men, vi ska nog tillsammans dra nån vecka till Spanien i sommar under vår ledighet då vi har tillgång till fritt boende där vi brukar vara. M har dock aldrig varit med så det vore skoj att få visa henne allting därnere, går ju dock inte att jämföra med Thailand men vi får vara tillsammans och göra nåt ihop och även om det bär mig emot att åka under sommartid i Sverige så funkar det nån gång då och då.....jag hinner nog snickra det jag vill på landet ändå och i år ska jag ta fem veckor rakt av. Och M ska vara hemma med sin mama  på landet alla sina lediga veckor vilket är hur mysigt som helst......

Det är ju nåt speciellt att få ligga och kvälls surra med henne på loftet (självklart sover hon med mig då hon är hemma, det gjorde hon i jul med, man kanske blir lite mammig på nytt när man snart ska fylla 25) och vi kan skratta ganska gott tillsammans, sådär småfnittrigt. Sen kommer väl hon att tjuvstarta sommaren med midsommar på landet, det vill hon ju inte missa.

4 kommentarer:

Quila o Ronja 15 januari 2010 kl. 22:04  

Klart man blir lite avis, samtidigt som man så klart unnar sina barn att UPPLEVA.
Vår mellandotter sticker också i februari, ska jobba utomlands ....minst 9 månader. Hua...vad jag kommer sakna henne....
Resa är härligt! Visst!?

Kram
Susanne

Cayenne 15 januari 2010 kl. 22:45  

Susanne, min M var ju borta i 9,5 mpnad för 2 år sedan och reste jorden runt....tiden gick långsamt från början men vipsa var hon hemma igen så du kommer att sakna henne men tiden går ändå förhållandesvis snabbt...

mala 17 januari 2010 kl. 14:58  

Ha ha 8 månader var det ju =)

Cayenne 17 januari 2010 kl. 21:20  

Mala, ja jag såg att det stod så, tänkte skriva 8,5 men det bidde nåt fel...sen glömde jag bort att ni kom hem lite tidigare (av hemlängtan :)

Kramelikram från mami

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP