Att sitta i andra tankar

>> fredag 12 februari 2010

Idag, då jag precis lämnat datorn och jag var på väg hem så ringde chefen.
Om det var det eller att jag satt och funderade på annat vet jag inte men jag stod still vid trafikljusen och plötslig börjar jag köra mot rött......

Hur det gick till har jag ingen aning om men jag körde i alla fall rakt igenom en stor fyrvägskorsning, den största här i stan och klarade mig även igenom den utan att en enda bil fick tvärnita.

Jag sitter ofta och tänker på annat, särskilt då jag kör bil vilket inte alls är bra men just då man sitter i bilen så har i alla fall jag ganska gott om tid att tänka på saker och händelser runt omkring mig och det är lätt att man fladdrar iväg i tanken.

Och jag tänker en hel del, massor egentligen, och jag analyserar och vrider och vänder.....för mycket enligt B men jag är bara sån och det är svårt att inte göra det även om jag ibland försöker att anstränga mig till det yttersta att inte tänka på vissa saker.  Men jag tycker om att tänka, och vrida mig med ord och kommunicera med människor och jag har svårt för att inte prata för mycket.

Men, jag kan vara tyst med. Ibland kan det gå en hel förmiddag utan att jag säger ett enda litet ord.
Men det händer bara ibland, kanske alldeles för sällan.

Nu är det i alla fall fredagkväll och jag har precis blivit erbjuden en natt på hotell med spa. Låter lockande men det innebär att jag först måste duscha och snygga till mig lite och hitta några lämpliga kläder att ta på mig för en privat hotellvistelse och det lät helt plötsligt liiiiite för jobbigt.

Jag är förstörd av mitt jobb......jag lider av packsyndromet, gillar verkligen mitt hem då helgen kommer och jag får vara precis så ledig och avklädd som jag vill. Har svårt för att sadla om och finna lust till att vara borta och packa väskan igen.

Synd kanske....för jag går miste om en del. För som han sa, hur ont kan ett spa göra?

Tja, inte direkt ont, men förmodligen väldigt avslappnade och risken finns att jag skulle ha somnat vid nio.

2 kommentarer:

Ninasol 13 februari 2010 kl. 18:11  

Jag övningskörde straxt innan jag fyllde 18 och det gick ju bra tyckte jag iaf. så jag blev tuffa Nina, vilket jag inte skulle ha blivit. Jag körde nämligen rakt ner för en slänt och rullade runt flera varv.
På den tiden var det inte så viktigt med bilbälten så min bisittare och jag hade inga bälten på så klart.
När den totalkvaddade folkan hamnat på rätt köl igen låg vi båda i baksätet men vi klarade oss med varsitt skrapsår. Bilen måste dock gå till skroten.
Visst kan man tro på ödet ibland!?

Når körkort vågade jag inte ta någonsin så här far jag fram på cykel eller med mina egna apostlahästar. (eller kanske då med allmänna kommunikationer)

Jag ska pyssla mer också här hemmanär när väl lusten kommer och OS är slut. :-)

Blev det nåt spa då? Låter härligt!

Cayenne 13 februari 2010 kl. 19:06  

Ninacian, oj så illa det hade kunnat gå. Vissa händelser sätter ju sina spår i livet. Jag skulle dock aldrig kunna vara utan bil, mycket pga jobbet.

Och nej, det blev inget spa, hoppade av det erbjudandet. Nu då du läser på andra stället så förstår du kanske lite orsaken till det...

ha en fin kväll...

Kram kram

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP