Ny dag, nytt väder

>> måndag 22 februari 2010

Även om vädret här idag är strålande sol från blå himmel så är graderna mindre upphetsande.
Vid sju då jag vaknade så visade tempen på 23.7 grader minus och det är väl inte direkt så man vill ut och springa.

Och i söder snöar det, stackars er som bor där som knappt får nån snö under vintertid...ni måste vara dödsless på snön vid det här laget. Och på radio och tv,n så varnar man för nya oväder och att folk ska hålla sig inomhus och till och med stanna hemma från jobbet. Här har det i alla fall inte fallit en flinga sedan mitten av veckan som var.

Och om fem dagar drar min dotter till Thailand för 3 veckors dykning och mys.....känner mig riktigt avis och hade nog kunnat packa väskan jag med för en tripp för nu börjar snart den värsta månaden och den får hon vara borta från helt och hållet....Men det är väl bara att bita ihop för efter mars kommer april och sen är det ju faktiskt vår och hopp om livet.

(sorry för bilden M, men det var den enda dykbilden jag hade på dig)

12 kommentarer:

Robin Hood 22 februari 2010 kl. 11:11  

Hej vännen,
hamnade hos Anne-Sofie och läste. Men först var jag på din andra blogg och nu här. Vädret är på allas läppar, igår var en underbart vacker dag. I övrigt orkar jag som ljusmänniska inte med traskandet i uppförsbacke, men hopp om vår finns ;) Dykbilden ser ut som vi är så långt ifrån, men två månader till så? Jag tror sommaren kan bli subtropisk. Allt är satt på undantag, så vet vi - något? Kram ;) Janne

Cayenne 22 februari 2010 kl. 11:54  

Ja du hoppar runt du Janne, det är alltid välkommet med besök. Ja vädret är ju surt nu även om solen lyser men jag vill ha vår och sommar.

Dybilden är från hennes förra tripp till Thailand (eller om det var i Australien) och det är ju långt bort och i våra vatten är det ju inte lika skoj då skikten ofta är riktigt dålig.

Ha det gott/kram kram

Tigris Predikantan 22 februari 2010 kl. 19:07  

Men hon missar ju tisdags semlorna som man skall äta varje tisdag fram till påsk!
:-)

Cayenne 22 februari 2010 kl. 19:18  

Ha ha Tigris, tror hon redan ätit sig mätt på dom, kolla in på hennes blogg, länk i vänsterkant (Mala) så förstår du vad jag menar...

Agath 22 februari 2010 kl. 19:51  

Hej Cayenne!
Ja det gör jag också,synd bara min vita inte vill.Ja nu får det vara slut,om du visste vad
vägarbetarna skrapar vägarna dåligt här.Det är inte mycket att köra bil på.
Det är åtminstone säkrare att gå när det är grönt.*Ler*
Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
Kramar.

Ninasol 23 februari 2010 kl. 21:35  

Vad skrev du?
Drygt 23 grader minus.

Wow!

Vår järnvägsknut ligger ett stenkast från där jag bor. Om du visste vad tyst det är därifrån. Så många inställda tåg från olika håll i landet. Börjar dock hända lite där nere nu igen ikväll.

Klä på dig ordentligt!
Kram

Anonym 23 februari 2010 kl. 23:44  

Cayenne!

Även en vinterälskare som mig har nu faktiskt tröttnat på den här årstiden, nu får det vara nog!

Thailand lät inte illa alls, synd att du inte kunde vara där du också och njuta lite sol. :(

Kramar om!

/Nikks

Fjaderlos Tvafoting 24 februari 2010 kl. 16:51  

Nu du, nu kommer värmen. Nästan plusgrader idag. Det fattas bara ett tiotal, eller så.

:-)

Cayenne 24 februari 2010 kl. 19:43  

Agath, jag tror det är lika illa med snöröjningen över hela landet...men det är nog inte så lätt för dem som röjer heller...

Ha det gott

Cayenne 24 februari 2010 kl. 19:46  

Ninacian, ha ha, igår morse då jag körde ner till Sthlm så vaknade jag och hade 28.9 minus, så 23 grader minus avr ingenting..

Jag har oxå hyfsat nära till järnvägsstation och det är ganska tyst här med, tydligen många inställda ner mot storstan idag.

(pss....jag är rustad, i bilen har jag yllesockor, varma luddor, termobyxor, filt och kudde plus en annan tjock jacka)

Cayenne 24 februari 2010 kl. 19:47  

Nikks, ja även det roliga kan bli tråkigt och nu är det snön som sänker humöret en aning...visst mår vi bättre med lite värme i kroppen??

Kramar tillbaka

Cayenne 24 februari 2010 kl. 19:48  

Fjäderlös, eller hur?? Tror nog det dröjer ett tag till va?

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP