Sista dagen

>> fredag 26 februari 2010

Jag hade en plan.
Men det var för bra precis en månad sedan.
En plan som gick ut på att strukturerat och välgenomtänkt avsluta mina projekt, göra en fulländad överlämning och ha att jag skulle ha fullständig kontroll på varenda dokument.

Och det kanske är så att jag följt den planen med men det känns inte så just nu.

Det känns bara som ett stort kaos.

Min sista dag blev fylld av jobb och jobb, wienersemlor, pasta med skaldjur, goda latté macchiatos och en del tårar....och en massa frågetecken. Och just nu har jag bestämt mig för att släppa rubbet och inte ägna det en enda tanke utan istället så ska jag sova ut i helgen och vara lite kreativ för egen del, tapetsera hallen,  ändra om lite inne på kontoret och bli bjuden på middag i morgon kväll.

Och jag ska dricka vin...

Var hos en arbetskollega i tisdagskväll och fick då detta enormt goda vita vin till en mumsigt god fiskgryta och nu ligger det två flaskor på kylning hos mig..

Testa vettja....

12 kommentarer:

Anne-Sofie 26 februari 2010 kl. 23:30  

Är "hon" bakis idag tro? Du gör helt rätt i att släppa jobbtankar nu.

Anonym 26 februari 2010 kl. 23:32  

Vad kul att tapetsera hallen...det är ju egentligen det tråkigaste stället tycker jag..nya tapeter eller fond gör ju oftast underverk..jag har en ganska lång smal hall svår att få snygg faktiskt....

Du såg jag skrivit om mitt bak..nog är jag värd ett diplom alltid..du skulle sett hur mitt kök såg ut med alla skålar och mjöl överallt hua...men det blev bra till slut!

Ska snart se Curlingmatchen......

Lycka till imorgon

xxx/Kojiki

Anonym 27 februari 2010 kl. 09:25  

Tack för igår!
Trots allt jobb en trevlig dag. Endast en räksallad och Rött vin till middag //A

Cayenne 27 februari 2010 kl. 11:19  

Nej Anne-Sofie, "hon" är inte bakis :), klarade mig från det faktiskt (om sanningen ska fram somnade jag i soffan av trötthet redan kl 22 nåt)..

Cayenne 27 februari 2010 kl. 11:22  

Kojiki, ja du skulle ha haft ett fett fint diplom nu på din köksvägg, tror att du klarade av alla moment med beröm godkänt :)

Jag har två hallar, först den jag kommer in i och där är jag nöjd med tapeten jag satte upp för nåt år sedan, men sen övergår den i en "serveringsgångshall" som är lång med många dörrar och där ligger mit thelgprojekt. Ska väl visa upp resultatet bara det blir klart....

Cayenne 27 februari 2010 kl. 11:26  

A, tack själv, vi gjorde ju jobbet tillsammans. Jag är lyckligt lottat som har så bra personal som du ute på fältet.Särskilt då det dyker upp oväntade saker som detta.

Jag åt inte någon middag, var proppmätt fortfarande då jag gick o la mig men jag tog ett glas vin som jag somnade på, ha ha, tror det var frustration o utmattning som avgjorde det.

Hörs på tisdag nåt, Ch ska sitta i möte på tisdag med Ca ang allt extra jobb för oss inför detta så jag återkommer med feedback.

Fjäderlös Tvåfoting 27 februari 2010 kl. 12:55  

Om du tycker att det är kul att tapetsera så får du gärna göra det hos mig också.
:-D

jag satte upp väv en gång.Fan vad jag svor. Men, så var det sluttande tak också, inte lodräta väggar.

nono 27 februari 2010 kl. 16:42  

Hoppas kaoset i ditt projekt löser sig och det gör det säkert om jag känner dig rätt.

Tapetsera har jag aldrig vågat mig på. DEt skulle nog bli värsta kaos om jag gav mig på det.

Min son däremot är jätteduktig på sånt och annat husmek på sin fritid.

Önskar dig en skön weekend nu med en kram

Cayenne 27 februari 2010 kl. 21:04  

Fjäderlös, nja, tror jag håller mig till mina egna hemmabyggen. Väv är ju oftast lättare för den kan du ju faktiskt forma lite mer vilket bör ha passat i dina sneda tak..

Läste ditt mail, svarar dig imorgon....

Cayenne 27 februari 2010 kl. 21:10  

Ninafina....tror också att mitt kaos ordnar sig.
Och vet du , ibland, om man vågar ge sig på sånt som man inte tror man klarar så kan det visa sig att man har en medfödd talang för något....så testa du med en tapetbit.

Önskar dig en fin fortsatt fin helg..
Kram kram..

Anonym 28 februari 2010 kl. 01:22  

Jag gillar fisksoppa...och tapetsera har jag slutat göra själv...dvs jag har vänner som gör det bättre. Du har verkligen ork. Mvh LW

Cayenne 28 februari 2010 kl. 15:41  

Liberum, jag kanske inbillar mig att jag har ork, för ibland förstår jag inte själv varför jag drar igång en massa projekt då jag egentligen är urtrött....

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP