Omplanering

>> söndag 28 februari 2010

Eftersom jag för första gången inte skulle behöva ha med mig bilen ner till Sthlm så såg jag fram emot att få åka tåg och bara luta mig tillbaka och sova hela nerresan och även hem dagen därpå. Men se det gick ju icke !

Tågen går härifrån på morgonen men inte hem dagen därpå på em då de turerna är inställda, och jag vägrar åka buss i 6 timmar.  Så nu har jag betämt för att köra ner i alla fall i morgon bitti och hem på tisdag em. Trist är dock att jag behöver vara kvar på kontoret fram till klockan 17 på tisdag så det blir en sen hemresa. Suck !

Dagen idag då...tja, ingen tapetsering i helgen då jag ännu inte bestämt mig för vilken tapet jag vill ha. Istället ringde M och drog iväg med mig på en liten shopping och fika tur och nu har jag nyss landat i min soffa och är proppmätt, näst intill lite illamående, men vi åt gott på det kravmärkta cafe´t här i stan, Tant Anci och Fröken Sara, jättegott kaffe och småvarmt och jordens största och godaste vaniljbullar. Idag föll jag för trycket och drack en ginger sparkling dricka till maten och fasiken vad den brände i halsen. Inte gott men M har tydligen begär på dom.

Under shoppingrundan köpte jag i alla fall en fin stickad tunika i grått. Gillar ju virkat och stickat och ännu funkar det då snön ligger meterdjup utanför fönstren men förhoppningsvis får vi övergå till tunna lätta plagg snart vilket inte skulle vara en dag för tidigt.

Och i morse klockan halv nio pep dotter M på mig ett mess från ett mycket hett Thailand. Då hade de landat ett par timmar innan och trots den tidiga morgontimman var värmen enorm. Tror de kommer att få 3 väldigt varma veckor.

Avis...nä........

2 kommentarer:

Anonym 28 februari 2010 kl. 21:54  

Kontrollera så inte det blir nytt snöoväder.
Mvh LW

Cayenne 1 mars 2010 kl. 18:58  

LW, ja nu är det ju försent, hamnade mitt i det på väg ner utmed norrlandskusten....riktigt illa innan man nådde Sthlm klockan elva idag.
Men tacka för tanken...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP