Nej, nu är det inte kul längre

>> måndag 1 mars 2010

Jag fullkomligt avskyr vintern just nu.
Jag är så in i dödens trött på snö, kyla och blask om vartannat.

Körde hemifrån i morse (bara för att tågen var inställd, alla 3 morgontågen) med 10 minusgrader och klar himmel, i Huddik började det att snöa, innan Gävle var E4,an avstängd pga lastbilsolycka och trafiken var omdirigerad till gamla E4,an....

I Gävle var det totalt kaos på vägarna, noll plogat och kallsnö som drev på båda vägbanorna med noll sikt som följd. I Uppsala började slasket och innan Upplands Väsby var hela förbannade motorvägen som en stor enda sjö hela vägen in mot Sthlm och inne på Odenplan blev jag dyngsur om fötterna innan jag ens var uppe på kontoret.

Säger som Jonas Gardell..."den som kom på ja se det snöar ja se det snöar, det var väl roligt hurra....det måste ha varit en mycket mycket störd människa"

Gode Gud, ge mig vår och sommar nu.

2 kommentarer:

Tigris Predikantan 1 mars 2010 kl. 19:48  

Har du inte sett bilderna jag tog idag?
Men, ja ... det tog sonen 1 timme att åka hit från stan och det skall ta 19-20 minuter!!! (tåg)
Nu verkar jag blivit förkyld av denna veckans konstiga väder... åja.

"En störd människa" (fast inte nu längre, nu är det nog men som sagt, våren är på väg. Det har jag bevis på!:-)

Cayenne 1 mars 2010 kl. 19:59  

Tigris, jo nu har jag sett dem .....ser fint ut men man har svårt för att tro på dem..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP