Intensiva dagar

>> onsdag 31 mars 2010

Har under två dagar haft en inspektion på ett av mina centra.
Folk från en av våra myndigheter har inspekterat och kontrollerat varje liten datapunkt, samtliga dokument, hur jag har skött mitt jobb, hur centrat har skött sitt samt hur företaget som helhet fyller de regelverk och myndighetskrav man är ålagda att  följa och det har varit extremt tröttsamt för huvudet.

Man graderar alla fynd man finner som mild, moderate and critical och de fynd och observations man gjorde här var enbart mild......ett mycket gott betyg mao för fynd gör man alltid av olika svårighetsgrad då det är mänskligt att fela med tanke på den enorma dokumentationen man har och alla data som ska in på rätt plats. Ibland när jag sitter med mina papper funderar jag på vad jag egentligen jobbar med och hur man egentligen kan ha koll på så mycket utan att bli helt död i huvudet.

Men nu är det över och nu är det enbart att invänta slutrapporten.
På jobbet hade man redan korkat upp champagnen.

Så imorgon blir det långsamt tempo minsann, ska inte göra en enda sak utöver det mest nödvändiga. Och det är ju faktiskt långhelg och eftersom den innehåller en hel del så måste man ha lite energi över för det med.

Just nu tar jag det bara lugnt, har Skypat lite med M och surrat om sommarledighet och sommarfester som ska ske och jag har även äntligen fått till störningen på den nya tv,n i sovrummet som stökade för mig. Trodde jag skulle behöva åka in med den igen (var in första gången i måndags, köpte den i söndags) men nu bytte jag kort och kortmodulen mellan tv,n i vardagsrummet och den i sovrummet o det gjorde susen.

Avskyr då inte saker funkar som de ska......

10 kommentarer:

Anna-Karin 1 april 2010 kl. 09:15  

Hej Cayenne!

Jag kikar in för att önska dig en Glad Påsk!

Det låter klokt att varva ned som du gör nu innan helgen, bara göra det mest nödvändiga. Långsamt tempo är precis det vi behöver ibland, inte alltid, men ibland för att ladda våra batterier.

Jag ska själv ha ett långsammare tempo idag än de senaste veckorna. Jag behöver det verkligen, känner jag.

Kram
Anna-Karin

Tigris Predikantan 1 april 2010 kl. 10:20  

Vad roligt att ni fick så bra betyg! Varför oroas man ibland utan anledning? Jag brukar bli lit oroad i kroppen när jag är nära poliser t.ex, tanken: "tänk om någon stoppade ngt i min ficka i affären - typ-" dyker genast upp!
Nä, förutom att gratulera dig för att det gick så bra önskar jag dig en glad och trevlig påsk!

Agath 1 april 2010 kl. 17:48  

Hej Cayenne!
Bara jag som tittar in och vill önska
dej en GLAD PÅSK.
Påskkramar.

Anne-Sofie 2 april 2010 kl. 10:30  

God fortsättning på påsken och grattis till ett bra slutresultat av din möda! Blev du lurad nåt igår då, på den stora ljugardagen? Jag hann bli lite lurad:-) En av våra katter har varit ut på friarstråt nu ett par nätter, men kommit in på morgonen. Min make påstod sig ha blivit väldigt överraskad över att helt plötsligt ha två katter som ville in...hihihi..hans lilla kattflicka hade nämligen följt med honom till oss..hahahaha!

Kojiki 2 april 2010 kl. 11:11  

Hej

En fortsatt glad och trevlig Påsk..
Hoppas att Tv:n fungerar nu..Jag har en TV i varje rum och kök fast jag sällan ser på dem...Idag är ju en TV inte så dyrt.....jag har även en extra på mitt skrivbord. Den köpte jag för OS en liten extra extra platt sak man ville ju inte missa något ha ha! Snacka om prylmänniska! In med det senaste ut med det gamla....det gäller all elektronik...

xxx

Cayenne 2 april 2010 kl. 12:51  

Anna-Karin, ja vi behöver alla hämta ny energi genom varva ner och det är nog nyttigt för oss alla.

Önskar även dig en fortsatt trevlig påsk...
Kram kram

Cayenne 2 april 2010 kl. 12:52  

Tigris, jag ahr inte direkt oroat mig men jag vet att det är ganska mycket vid en inspektion och det är klart att de alltid hittar något för allt kan inte vara 100% bra med sånt flöde det är i en studie över tid....men nu är det skönt att det är över.

Hoppas du får en fin fortsättning på påsken

Cayenne 2 april 2010 kl. 12:53  

Agath, glad påsk till dig med.

Kram kram

Cayenne 2 april 2010 kl. 12:56  

Anne-Sofie, nej, jag blev faktiskt inte lurad en enda gång, inte vad jag vet i alla fall. Vi var dock ganska många på en middag igårkväll så det ska vara att jag bleb lurad där och det gick mig förbi....

Ja, nu är det skönt att inspektionen är över och att det blev ett gott betyg faktiskt för såna här inspektioner (från läkemdelsverket denna gång) styr ju ganska mycket fortsättningen för ett företag och vill man ha ett gott rykte så får man inte klanta sig..

Ha en fin lååååång fredag

Cayenne 2 april 2010 kl. 13:00  

Kojiki, du är som jag, älskar elektronik och prylar men har dock inte tv i alla rum, men väl i tre (hur jag nu ska kunna se på alla då jag bor ensam).

När jag köpte min 50 tummare i vardagsrummet så skulle jag absolut ha med ambilight, du vet, ljus i ramper bakom tv,n som ändras i färg beroende på avd det är för färg i bilden på tv,n. Snyggt då det speglas som ett färgmönster mot väggen men jag har upptäckt att jag alltid tycker det är för upplyst så jag brukar klicka bort det....

Ha en fortsatt mysigt helg, hälsa Ian..
Kram kram

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP