Jag har blivit med "tvättmaskin"

>> onsdag 3 mars 2010

Saknade egen tvättmaskin direkt då jag flyttade från huset men sen vande jag mig med att gå ner i tvättstugan från lägenheten och tvätta, mangla och vika allt vid samma tillfälle och det kändes alltid lika skönt att inte se en mangelhög som växte...

Men sen började jag sakna egen maskin ju längre tiden gick och funderade av och till på att skaffa mig en och jag började med att flytta upp min mangel som stått i förrådet sedan husflytten och M,s rum på typ 25 kvadrat blev något av en walk in closet/ klädvård. Så innan jul har jag tvättat i tvättstugan och manglat uppe i lägenheten men....av någon anledning börjar det nu bli nåt som ständigt ligger på mangeln för att manglas.

Men nu ska det bli andra bullar för sedan en timme tillbaka finns det en tvättmaskin i mitt hem....nyistallerad av syrrans man och systerson och det känns som lyx. Fattar inte hur jag klarat mig  utan faktiskt.  Så otroligt skönt att kunna tvätta när jag vill och kanske enbart tvätta typ mattor i tvättstugan.

Känner mig rik.....

Så nu tror jag att jag ska köpa hyllor och klädstänger och verkligen utnyttja ytan inne i M,s rum så det verkligen kan fungera som en jättegarderob.. Hon är ju enbart i det rummet några få nätter per år och man kan faktiskt ta av halva rummet och ändå ha en stor yta som enbart blir hennes. Synd på så stora rum som näst intill står oanvända.

Japp...så får det bli. M får bo i en garderob framöver !

16 kommentarer:

Quila o Ronja 3 mars 2010 kl. 21:21  

Härligt Cayenne
Tvätta när man vill är skönt ;-)
M blir säkert skitglad över din fina garderob, hihi

Ha de gött
Kram
Susanne

Cayenne 3 mars 2010 kl. 21:27  

Susanne, nu är det inte så illa för M, finns ju liksom mer space här än vad vi båda behöver så hon kanske får tillbaka sitt rum och jag tar ett annat rum till detta....

Jag har nu i alla fall hängt min första tvätt, och ja, det känns ganska skömt.

Kram tillbaka

Anonym 4 mars 2010 kl. 00:17  

På fredag kommer dotter, med kille, och dotterns rum finns ledigt ännu.
De måste känna att de är välkomna tillbaka - eller hur. mvh LW

Kojiki 4 mars 2010 kl. 06:18  

Hej Cayenne

Vad skönt med tvättisen..var hänger du tvätten då!
I M:s gamla rum eller..när din dotter kommer hem får hon intaga finrummet......eller så får ni ligga i samma säng och fnittra.....
Ha det gott....

Cayenne 4 mars 2010 kl. 08:03  

Usch LW, det där lät inte så snällt, som om jag kör ut henne. Du borde veta utifrån mina inlägg om henne att jag älskar min dotter över allt annat och att jag saknar henne non stop...
hennes rum har stått orört i över 4 år nu och hon är alltid välkommen hem...

Cayenne 4 mars 2010 kl. 08:06  

Kojiki, M,s rum ser likadant ut nu som tidigare, bara en mangel som står i ett hörn och som absolut inte stör. Tvätten hänger jag på en tvättställning som viks ihop så snart tvätten är torr....

Och ja, M vill ju gärna sova med sin mamma då hon är hemma för att vi ska kunna surra länge och fnittra...

Ha en bra dag...

Anne-Sofie 4 mars 2010 kl. 09:44  

Hihi...även vi har funderat över att använda ett rum som klädkammare..
Tvättmaskinen är ett måste jöö:-)

Tigris Predikantan 4 mars 2010 kl. 09:48  

Hur går det med den hittills obesvarade frågan: var tar strumpor vägen? Har du - som jag och "alla andra"- problem med att det försvinner strumpor trots att man tvättar i sitt eget hem?

Cayenne 4 mars 2010 kl. 19:38  

Anne-Sofie, ja det är verkligen ett måste...har fatatt det nu. Och om man har oanvända rum varför inte utnyttja dem....??

Cayenne 4 mars 2010 kl. 19:41  

Tigris, vet du, jag har inte det problemet. Använder aldrig strumpor om vår och sommar eller en bit in på hösten...och om vintern blir det mycket strumbyxor o stövlar och de få gånger jag använder strumpor om vintern kan jag hålla reda på dom...bra va?

Peter 7 mars 2010 kl. 19:26  

Det är något visst med att kunna tvätta hemma, när man vill, även om det finns en bra tvättstuga i huset. Vill också ha egen maskin men har tyvärr ingenstanns att hänga tvätten. Har ju inte lika stor boendeyta som du :-)

Cayenne 7 mars 2010 kl. 20:20  

Peter, ja det är superbra, verkligen....
Men man behöver inte så stor yta att hänga en maskin på, en ställning mitt på köksgolvet om natten så är det ju torrt på morgonen och då kan du plocka ihop ställningen...

Brownies 7 mars 2010 kl. 20:21  

Lyllos dig, så fort jag fixar boende med större badrum kommer en tvättmaskin att flytta in till mig. Jag hatar tvättstugor (undrar om det finns en fejsbokgrupp som heter, vi som hatar tvättstugor ;) )

Cayenne 7 mars 2010 kl. 20:31  

Brownie, vi kanske kan starta en (sa hon som vägrar facebook)...

Peter 11 mars 2010 kl. 21:31  

Cayenne, torkställning är tyvärr ingen bra idé i mitt kök (har också funderat på den möjligheten). Om jag hade haft badkar så hade jag kunnat ha en torkhiss ovanför det, men nu har jag inte det heller. Nåja, jag får se till att min ev. nästa lägenhet är bättre :-)

Cayenne 12 mars 2010 kl. 07:22  

Ja du får göra så Peter, man har ju en förmåga att anpassa sig efter situationen och så länge det finns en tvättstuga att tillgå så klarar man sig bra..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP