Full rulle

>> fredag 5 mars 2010


Ja, på alla sätt idag.
Säger som Ninacian, sol ger energi och man får lust att göra en massa, till och med trista ting som att städa.

Jag klev upp tidigt, och drog igång en massa projekt, allt från städning till renbäddning, mangling och tvätt och efter det  började jag jobba med det som skulle bli klart under dagen.

Vid ett drog jag iväg och köpte tapeter till hallen och nej.....det blev inte storblommigt i rosa som jag tänkt. Ville ju ha en tapet med rosa och vita gerbra som jag sett men kunde inte finna den....tyvärr får jag säga men hur som haver så blev det en annan i beiga och vita toner i ett ganska stort rutmönster, ganska läcker då den kom upp på väggen, 1,40 upp från en bred golvsockel. Resten av väggen, ca 2,30 är målad i en väldigt ljus sandfärg.

Och ja......jag har hunnit få upp den med, totalt 11 våder och en massa krångel kring ett element som näst intill gjorde att jag gav upp men istället bet jag ihop och fick allt klart.

Fick ont i handleden på köpet, den som krånglar för mig sedan i somras då jag hade senskide inflammation och fick gå med skena hela sommaren som stöd. Monotona rörelser som nu, med rollning av vävlim direkt på väggen är förödande men det var det nästan värt för jag känner mig supernöjd med dagens verk.

Så pass att det blev vin till maten. Gjorde nåt hopkok på purjo, färska champinjonder som jag fräste med vitlök och vitt vin, grädde, lite hönsbuljong, stekt kyckling och en näve parmesan och till det färsk pasta....jammi jammi

Kommer nog att somna ovaggad i natt......

16 kommentarer:

Anonym 5 mars 2010 kl. 21:42  

Halloj på kvällskvisten..

Ja du det var mitt största problem hur sätta texten det har varit många varianter..så till sist jag skriver det rakt av.....så för jag väl höra hur du vill ha det..det var min tanke

Problemet är att jag inte har så många fonter med Ö ..alltså du vill ha texten till höger, vad font, vanlig verdana eller den som jag valde..jag satte dit en, som på fontspråk kallas med klackar..vill du ha mera sirligt en del har jag bara Old Script Kalligrafi att tillgå har du någon font som du gillar skicka mig men det ska innehålla bokstaven Ö

xxx

Kojiki

Agath 5 mars 2010 kl. 21:44  

Hej Cayenne!
Ja Kojiki har gjort det väldigt fint hos mej.
Ja nu vill man varken ha takdropp elle halka
ute,det är så osäkert att gå ännu stora isfält
att gå på,när man skulle någonstans det kände inte trevligt.
Jag önskar dej en trevig Fredagskväll.
Kramar.

PS:Hoppas du blir nöjd med det val du gjorde på tapeterna.Som du beskrev det blir det nog väldigt fint,nu vet jag inte hur du har om du har ett fönster i hallen,annars så kommer ju dessa färgerna att lysa upp.DS:

Cayenne 5 mars 2010 kl. 21:46  

Kojiki, jag är ju egentligen inte så mycket för det som är slirigt, gillar ju mer det mjuka och raka stilrena så som det ser ut nu så är det perfekt....gillar att du blandat texten i olika storlekar. det är så fint så...tusen tack,

ska se om jag kan trixa lite själv utmed sidan men vill samtidigt inte ha för mycket lull lull som du vet. Men det är jättebra att jag fick in kommentarerna...

Cayenne 5 mars 2010 kl. 21:53  

Agath, nej jag ahr inget fönster i hallen men rum åt alla håll som släpper in ljus in mot hallen ändå...

Cayenne 5 mars 2010 kl. 21:55  

Kojiki, en liten fråga till. Är det jag som ser i syne eller blev själva blombilden större? Känns som om den blev större liksom..

Anonym 5 mars 2010 kl. 23:12  

Hej Cayenne

Det är exakt samma bild det blir liksom en synvilla när man har texten längsgående..... delar den liksom av så bilden verkar mindre..

Jag gjorde faktiskt denna från början...men var inte säker..... Jag har alltid problem med fonterna eftersom jag själv alltid använder Verdana eller Georgia och kanske någon annan ibland som jag är väldigt förtjust i som jag har i min logotype men den passar oftast bara till korta texter.....

Detta var egentligen bara en kul grej för att överraska...

xxx

Kojiki

Quila o Ronja 5 mars 2010 kl. 23:16  

Heja dig vad du är duktig!!!
Jag håller fullständigt med dig om att man får en hel drös med energi, när solen tittar in. Det låter lite som jag, att börja med allt på en gång....Skillnaden är bara att du blir färdig. Det är jag inte så bra på ;-))

Kram
Susanne

Cayenne 6 mars 2010 kl. 13:32  

Kojiki, dina överraskningar är alltid lika uppskattade. Det är som att få små paket utan att man förväntat sig dom...:)

Cayenne 6 mars 2010 kl. 13:33  

Susanne, ja det mesta blir nog klart för mig för jag fixar inte riktigt halvfärdiga saker...men det händer även för mig att jag drar ut på saker för att lusten helt plötsligt tar slut..

Kram... (solen skiner från klarblå himmel här idag med)

Cayenne 6 mars 2010 kl. 13:35  

Kojiki, för att vara besvärlig så vill jag nog ha tillbaka rosen och den texten jag önskade först...det kändes liksom bäst..

Anonym 6 mars 2010 kl. 14:06  

Jag testar alltid..det får du finna dig i ha ha..ja du ska få tillbaks din ros absolut.....
kommer om en timme ungefär textstorlekar är alltid svårt för mig som du vet har jag en en stor skärm 26 tum......eftersom jag har alla program och inlogg här.....


du ska få som du vill......

xxx

Fjäderlös Tvåfoting 6 mars 2010 kl. 15:28  

Vet du om att man inte kan hoppa höjdhopp på elitnivå hemma hos dig, om det bar är 2:30 högt.
:-?

Cayenne 6 mars 2010 kl. 16:13  

Tack Kojiki, det var ju "din" ros från början som du så snällt delade med dig av....
Tack för att du fixade om...så nöjd så nu..

Cayenne 6 mars 2010 kl. 16:15  

Fjäderlös, tapet på 1.30 och målad väg på 2.40 det tror jag nog blir 3.70 eller hur?? Så det är min totala höjd och de kan nog fixa ett höjdhopp här tror jag...:)

Anne-Sofie 6 mars 2010 kl. 23:37  

Jösses...då var du supersnabb med tapetseringen, för oss tog det längre tid att tapetsera bara i köket. Får vi en bild sen hur det blev?

Cayenne 7 mars 2010 kl. 09:25  

Anne-Sofie, kanske....Min hall är uppdelad i två hallar och det var den ena som jag gjorde om nu. Just nu ser den lite kal ut för jag ahr ännu inte bestämt vilken matta jag ska ha eller vad som ska upp på väggarna men det kanske kommer en en bild....

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP