Oväntad nattgäst

>> söndag 7 mars 2010

När någon ringer på dörren mitt i natten så kan man få sån där tok hjärtklappning och ångesten kryper över en att något hänt. Hos mig händer det dock att någon ibland råkar ringa på fel dörrklocka om nätterna då de är på väg hem från nattens bravader.

Så när det ringde på min dörr vid två inatt så brydde jag mig först inte om det, men då denna "någon" ringde flera ilskna signaler på varandra kände jag mig tvungen att dra på mig morgonrocken och tussa ut och öppna.

Där utanför står två personer och säger att min katt suttit utanför dörren och jamat sedan klockan 23.

Ehh.....?

Min katt? Eller rättare sagt en av mina? Skulle inte tro det då alla sov som döa brevid mig igår kväll.
Så jag säger, vilken katt, vart är den nu då...? Ja men det smet ju in nu, säger tjejen.
Jag är helt yr i min nyvakenhet och fattar inget alls och då katten till slut springer från vardagsrummet, fräsande, in i köket så ser jag ju att det där är inte min katt.

Så vad gör en person som har ett hjärta som brinner för djur?

Ja, tar sig an den och säger att jag fixar det här under morgondagen, katten får stanna här. Typiskt mig, tar på sig problem som egentligen inte är mina.
Men kissekatten blev nerbäddad inne på kontoret med mat och vatten och sedan kröp jag tillbaka till sängen.

Vid sju var jag uppe och lappade i trappen, så om någon kände att deras kisse smitit ut så fanns den hos mig... en timme senare ringde grannen ovanpå. Kissekatt hade smitit ut genom en öppen dörr på kvällen då matte var på väg ut och ingen hade upptäckt något och hon var ganska skärrad då hon förstod vad som hänt då hon vakande och ingen katt fanns någonstans.

Yeah...liksom, skönt att ingen släppte ut den på gatan bara, då han den ju verkligen varit lost, mitt inne i stan, aldrig varit ute och rädd av sin natur, den hade försvunnit, legat och tryckt någonstans och aldrig givit sig tillkänna.

Annars då, tja, vasaloppet går mot sitt slut och jag dricker latté macchiato med creme caramel som extra tillbehör.  Borde åka iväg och lämna tillbaka den grå tunikan jag köpte förra helgen som är trasig efter en tvätt,  och borde köpa mig ett par nya stövlar då dragkedjan på mina favvisar gått åt pipan. Borde även köpa ett av de ting man alltid glömmer......damsugarpåsar (bland toapapper och diskmedel).

Men jag tror jag tar allt det där på måndag....

Idag får det bli en segdag !

2 kommentarer:

Anne-Sofie 10 mars 2010 kl. 09:24  

Folk är obetänksamma, vi har alltid en grind för dörröppningen till altandörren sommartid. Detta för att kissarna inte skall kunna smita ut mellan ens ben.

Cayenne 10 mars 2010 kl. 23:15  

Ja det är lite läskigt då de är rymmningsbenägna. Jag har tur att mina nöjer sig med att kika ut i trapphuset. Men sen vet de ju att de får flytta på landet och de gör det alltid i kattbur genom dörren ....så jag tror de har koll på detta.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP