Plastmattor?

>> söndag 21 mars 2010

Jag har ju i alla tider varit en anti plastmattor människa eftersom jag alltid har tyckt att det verkligen varit urfult. Jag gillar att känna riktiga material under fötterna och eftersom jag är en liten mattfreak så har jag nog lagt en slant på mattor genom åren.

Men nu  funderar jag på om jag ska byta ut min fina breda trasmatta på landet i köket. Gjorde ju om där i somras så nu är allt vitt och rött och i trasmattan som nu ligger på det vita trägolvet finns även en del grönt och blått förutom det vita och röda så mitt val kommer förmodligen att falla på en Pappelina matta, modell längre så den sträcker sig över hela golvets längd.

Men, vet inte vilket mönster jag vill ha. Har varit helt inställt på den med blommorna men nu är jag mer inne och snurrar med den med prickarna som bildar en rund cirkel.....så vad tycker ni?

Är lite rädd för att jag tror att det med prickarna kan bli lite orolig. Den med blommorna kanske är mer "mjuk" för ögat?
Här hemma i stan har en butik precis börjat sälja dom och är jag måste nog gå ner och spana in dom lite mer innan jag bestämmer mig. Finns ju en hel del mönster och färger och tror även att det finns en del randigt från och med i år men om jag nu ska frångå mina ideal och köpa mig en plastmatta så bör det ju vara med ett litet hippt mönster.

Kolla in Pappelina,s hemsida --------> här  om ni känner er sugna, massor med mönster och färger.



13 kommentarer:

Kojiki 21 mars 2010 kl. 16:01  

Hej Cayenne

Plast på golvet. Vet inte vad jag ska säga. Mattorna ser kul och färgglada ut..kan ju piffa till det om man inte har så mycket färg för övrigt alltså en vit inredning med röda accenter! De är ju hygieniska lätta att torka av.....så varför inte....kan ju passa i ett sommarkök....

Cayenne 21 mars 2010 kl. 16:15  

Kojiki, de har ju blivit oerhört populära.....och dyra. För ett par år sedan skulle jag aldrig någonsin tänka mig att betala över 1000 kr för en plastmatta men gillar deras mönster...skulle säkert bli fint på mitt vitmålade trägolv på landet men.....har ännu inte bestämt mig.

Anonym 21 mars 2010 kl. 17:50  

Jag faller platt till golvet inför dessa frågor. Jag känner mig bara matt och golvad. Fast jag är rätt hygienisk av mig i alla fall. Nä - inredning tillhör de områden man inte skall avtvinga mig åsikter om. Vill bara hälsa annars. Mvh LW

Tigris Predikantan 21 mars 2010 kl. 18:09  

Jag skulle välja blommor av samma tanke som du har!

Cayenne 21 mars 2010 kl. 19:11  

LW, tack för hälsningen...
Du behöver inte ha en åsikt om inredning, du har ju så mycket annat förnuftigt att säga.

Ha det gott...

Cayenne 21 mars 2010 kl. 19:12  

Tigris, ja det lutar nog åt den om jag nu ska köpa någon...

Quila o Ronja 21 mars 2010 kl. 22:43  

Hej Cayenne
Jag har alltid varit emot plastmattor. Det hade vi när jag var liten, så det skulle jag absolut INTE ha nu.
Men....jag ändrade mig, och köpte ganska nyligen en "Vera", stora prickar. Guuuud vad praktiskt, framförallt med hundar som alltid är med i köket. En trasmatta är ett rent hels... att tvätta, och den blir sig aldrig riktigt lik efteråt. Men den här är bara att slänga in i maskinen, och den blir som ny.

Jag skulle tagit den med prickar ;-)

Kram
Susanne

Cayenne 22 mars 2010 kl. 08:44  

hej Susanne, kan tänka mig att det är praktiskt, ser ju hur mina ryamattor drar på sig katthår här hemma...och på landet springer de ju in och ut genom kattlucka i alla väder med smutsiga tassar. Så jag tror det skulle bli perfekt på landet faktiskt..

Brownies 22 mars 2010 kl. 23:29  

Jag tycker Pappelinas mattor är svinsnygga men alldeles för dyra, det är trots allt en plastmatta :)

Brownies 22 mars 2010 kl. 23:30  

Jag tycker Pappelinas mattor är svinsnygga men alldeles för dyra, det är ju dock en plastmatta :)

Cayenne 24 mars 2010 kl. 18:58  

Brownie, håller med, de är på tok för dyra, men ack så läckra....

Anna-Karin 26 mars 2010 kl. 15:48  

Hej Cayenne!

Jag har som du inte alls gillat plastmattor. Om jag har haft mattor i köket så har det varit bomullsmattor, naturmaterial.

Men de här mattorna från Pappelina är urläckra, tycker jag. Jag har inte köpt mig någon själv, men jag har tittat på dem flera gånger i en mattaffär i Jönköping. De finns med så fina glada mönster. Och det är praktiskt med plastmattor, det är helt klart.

Jag skulle välja mattan med blommor. För att den påminner mig om prästkragar och den är ju tänkt för sommarstugan.

Den prickiga är också fin, så jag förstår att det kan vara svårt att välja.

Här i Jönköping i en affär vid Eurostop kan man få tag i Pappelina-mattor i andra sortering till ett betydligt lägre pris än första sortering. Visserligen ett begränsat utbud, men ibland finns där mattor som är jätteläckra. Härliga, glada färger. Och svart och grått också. Hela skalan.

Tänk, en syrenlila Pappelina-matta nu till våren. Det tycker jag skulle vara fint i mitt vita kök.

Ha en bra helg!

Kram
Anna-Karin

Cayenne 26 mars 2010 kl. 18:52  

Ja det skulle vara fint Anna-Karin. Och det är mattor man blir glada av...mycket färg och stora mönster. Jag var i Insjön i somras och där fanns det också en butik med andra sorteringen, är ånger att jag inte köpte en då...

Önskar även dig en fin helg....
kram kram

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP