Bakar vaniljbullar

>> torsdag 15 april 2010

A la Leila
Första plåten klar och de ser väldigt goda ut....
Nytt knep, inte smälta smöret utan röra ner det rumsvarmt. fluffigare och godare bröd.
Fick ett plötsligt sug efter att baka, det faller liksom på mig då och då och alltid då vi går mot ljusare tider. Längtar efter sommar och landet och kaffe o nybakt i solskenet. Snart är vi där eller hur?

Idag har i alla fall bilen fått på sina sommarluddor och äntligen är knastret efter dubbar mot bar asfalt ett minne blott. Alltid lika bra känsla då man får byta, nu är det liksom bara fina vägar utan snö som gäller i flera månader och det är skönt för en bilburen person som mig.

Lämnade bilen i morse vilket innebar en promenad hem och sedan en promenad tillbaka i em plus en liten omväg för att jag skulle få nån km till så nu har jag gjort 1 mil idag. Känns också ganska bra.

Mindre bra var dock att det spöregnade i em vilket gjorde att jag såg ut som en dränkt katt då jag kom dit, trots paraply så det blev raka vägen hem och in i duschen och sedan bullbak på det.

2 kommentarer:

Anonym 16 april 2010 kl. 16:32  

Åå vilken frestelse. Det är så att det börjar vattnas i munnen. :-D Dom ser väldigt goda ut. Vanilj är gott. /anten

Cayenne 16 april 2010 kl. 17:41  

Dom var väääldigt goda.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP