Blir man någonsin för gammal?

>> måndag 5 april 2010

Fick ett mess av dottern på telefon på påskafton.
Hon var hemma (i Oslo) och skrev att hon sökt ägg men inget funnit, men att kanske hennes kompis S som var hemma här i stan över påsk kanske skulle ha något med hem på måndag, dvs idag, för påskharen kanske visste vart hon bodde........

Klart han visste vart hon bodde så nu ligger det ett fint ägg i fint omslagspapper med massor med godsaker i en påse i tryggt förvar hos S som jag mötte upp i morse innan hennes avfärd från stan.

Man blir nog aldrig för gammal för att få påskägg, jag själv har fått två och blir alltid lika glad.

När jag var mindre och vi firade påsk hemma hos morfar och mormor som hade jordbruk så fick vi barn alltid söka våra ägg på påskaftons morgon, ibland inomhus och i bland uppe på höloftet och det var alltid lika spännande vem som skulle finna sitt först och det hände att det tog oss en evighet så till slut fick man alltid lite hjälp om det var fågel, fisk eller mittemellan...

Jag hoppas ni haft en fin påsk, själv har jag varit i fjällen och lapat sol. Haft  fantastiskt fint väder och ansiktet har fått sig en fin solbränna. Mysigt att ha ha hela sin familj omkring sig även om M fattats oss. Men snart ses vi, bra precis en månad innan hennes födelsedag och då åker jag ner. Tror hon längtar lite efter sin mami.

10 kommentarer:

Anonym 5 april 2010 kl. 14:26  

Hej Cayenne

Man blir aldrig för gammal för ett påskägg. En kul idé. Verkade trevligt i fjällen och bra väder..Avkoppling minsann...

xxx

Cayenne 5 april 2010 kl. 14:56  

Kojiki, nej, vi blir nog aldrig för gamla för sånt som glädjer.

Fjällen är alltid avkopplande och man får alltid umgås med trevliga människor. Sånt ger energi...

Anna-Karin 5 april 2010 kl. 17:13  

Hej Cayenne!

Nej, för påskägg och sånt roligt blir man aldrig för gammal, tänker jag.

Så härligt det låter med en fjällresa! Förr om åren när barnen var små, brukade vi åka till fjällen. Jag kunde känna mig så trött innan. Men när jag kom hem, efter all frisk luft och skidåkning och glada skratt, så var jag hur pigg som helst. En riktig energikick är det, med fjällsemester!

Kram
Anna-Karin

Cayenne 5 april 2010 kl. 20:12  

Anna-Karin, jag har ju den förmånen att min syster o hennes man har hus där så jag kan i princip åka upp precis då lusten infaller, sällan något planerande etc utan bara packa väskan och åka.

Fjällvärlden och luften är ju speciell och man blir alltid extremt då kvällen kommer och man varit ute hela dagen men sedan ger det energi i förlängningen...

Kram tillbaka till dig..

Anonym 5 april 2010 kl. 21:24  

Hej. Sånt där är ju jättekul, när man ska leta nånting. Det du skrev om att söka efter påskägg. /anten

Tigris Predikantan 6 april 2010 kl. 10:21  

Varför slutade haren komma till mig när jag var vid 8-års åldern? För stor är jag inte ens nu ... undrar när jag får ett ägg igen ... när jag blir senil (-are)?
:)

Cayenne 6 april 2010 kl. 12:40  

Anten, ja det var lite småmysigt. Vi gjorde så med vår dotter också under några år. Hon fick alltid leta...

Cayenne 6 april 2010 kl. 12:41  

Tigris, ja det kan man ju undra vad du hade för hare? Blev han överkörd? Rävmat? men jag är säker på att det kommer att komma fler ägg till dig...alla behöver något gott att mumsa på då o då.

Ninasol 10 april 2010 kl. 01:58  

För gammal?
Näe ... aldrig!
Äsch då.

Cayenne 10 april 2010 kl. 07:12  

Så tycker jag med, inte blir vi för gammal för det...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP