Packar....igen

>> måndag 26 april 2010

Undra hur många gånger jag har packat väskan för min tripp till Sthlm....bör vara ganska många gånger det hänt under de 12 år jag jobbat såhär.

Undra hur länge jag har lust att göra det ??

Börjar bli trött trots att jag älskar mitt jobb.

Så i morgon är det uppstigning klockan 04.00 och plats i bilen klockan 05.00 för att vara på kontoret senast klockan 09.00. Sen väntar fullt jobb fram tills klockan 17.30, sedan bowling med arbetskamrater och därefter mat på Texas Longhorn.

Jag kommer att vara död klockan 22.

Men nu är jag inte en person som lägger mig ner och dör hur som helst och känner jag killarna rätt så slutar inte kvällen efter middagen utan då är det säkert ett par glas vin till innan det blir natti natti på kontoret/hotellet för oss som sover kvar.

Sedan är det ju faktiskt en arbetsdag dagen efter med och jag har ett ganska jobbigt möte kl 15 som jag behöver förbereda mig lite mentalt för vilket är mindre skoj....men det går det med, jag är fylld med mod !

Våren är ju i alla fall här...vilken tur att man får glädjas åt något varje dag 

6 kommentarer:

Janne 26 april 2010 kl. 22:23  

Hej vännen,
här i annan skepnad. Låter trevligt att läsa att du älskar ditt jobb, kanske många förunnat. Själv reste jag jämt i tio år, varje vecka, långt och mycket - men sömn i lastbussen ;) Komfort = nära och helt ok. Fast hemma bra, men borta bäst? Jag tycker dessutom om svartvitt. Kram, Janne (god resa ;)

Quila o Ronja 28 april 2010 kl. 10:03  

Hej Cayenne
Hoppas allt varit bra.
Ville bara önska dig en trevlig dag (i solen)

Kram
Susanne

Cayenne 28 april 2010 kl. 12:13  

Janne, min komfort då jag sover borta är bra...men inget är ju som sängen hemma vet du.

tack för ord...

ha en bra dag

Cayenne 28 april 2010 kl. 12:14  

Hej Susanne,allt är bra och de två sista dagarna har varit innehållsrika, ett möte kvar för dagen och sedan hemfärd...

kram

Tigris Predikantan 30 april 2010 kl. 14:51  

Idag vill jag önska er alla hos dig en trevlig och varm Valborg!
:)

Cayenne 30 april 2010 kl. 16:53  

Tigris, önskar dig detsamma, vi får önska och lite stilla och lugnt väder och en smula värme.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP