Förändringar.....

>> lördag 4 december 2010

....är bra.

Och tro mig, här har förändrats stort, inom alla plan.
Och det har varit slitigt, urjobbigt, roligt och stimulerande och det har funnits dagar då man aldrig riktigt trodde man skulle se ljuset i tunneln.

Men det fanns där, och även om jag inte är klar inom något område än så är jag en bra bit på väg och jag är både stolt och lycklig över de resultat jag åstakommit. Jag tog tag i livet, drog mig ur en omöjlig arbetssituation, byggde på något nytt, strävade mig framåt och förändrade hela min boendesituation till något så bra att jag vissa mornar knappt tror att det är sant. Trots att mycket varit emot mig det sista året.

Jag hör hemma här!

Men även om jag låter uppåt, att det känns som om jag är med på banan till 100% så finns det vissa svarta moln som ännu hänger över mig. Och det största, och det som är mest mörkt är hur någon har kunnat välja bort någon som borde vara den som är mest älskad i världen. Det bästa som finns. Har svårt att förstå hur den här personen ens orkar leva med sig själv och sina handlingar.

Men tiden går, och tyvärr även viljan att vilja förlåta och snart är det för sent, för alltid. Tiden läker tyvärr inte alla sår, de växer till ett träd som bär en bitter blomning varje år. Och svek från någon som borde stå en närmast här i livet tillhör de värst tänkbara.

10 kommentarer:

Maria 6 december 2010 kl. 08:14  

Det finns alltid svarta moln på himlen men det är lättare att handskas med dom när det andra i livet ligger under solsken.

Cayenne 6 december 2010 kl. 20:21  

Sant, fast det här läget som uppstått är tufft, inte mest för mig även om jag lider hårt för någon annans skull, någon som absolut inte förtjänar det här....

Anna-Karin 8 december 2010 kl. 17:05  

Jag är glad för din skull att så många pusselbitar har fallit på plats för dig, så som jag förstår när jag läser det du skrivit.

Jag önskar att det ger dig kraft att bära det som tynger dig i livet just nu.

Det gör fruktansvärt ont att bli bortvald av den som man skulle vara älskad av. Då tänker jag på hur det t ex kändes för mig när min pappa på sätt och vis valde bort mig. Men jag har förlåtit och förstått när jag blivit vuxen. Jag älskar honom i alla fall. Fast glömmer känslan, det tror jag aldrig att jag gör.

Kramar till dig
Anna-Karin

Tigris Predikantan 17 december 2010 kl. 13:27  

Vill önska dig en trevlig helg!
PS. Glöm inte min utlottning! DS

Anonym 24 december 2010 kl. 15:42  

Gud Jul önskar LW

Tigris Predikantan 31 december 2010 kl. 12:30  

Ett GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!

Agath 31 december 2010 kl. 23:50  

Hej Cayenne!
Jag önskar dig ett Gott slut på det gamla året och Ett Gott Nytt År
Nyårskramar.

Cayenne 4 januari 2011 kl. 16:43  

Tack alla för jul och nyårshälsningar...önskar er ett glatt och innehållsrikt år 2011...

Anonym 25 december 2011 kl. 15:46  

Gott Nytt år önskar LW

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP