Advent

>> söndag 1 november 2009

Det är till det här jag har plockat mina mossor idag.  Jag eldar alltså aldrig vitmossa Fjäderlös, eftersom jag faktiskt inte använder den typen av mossa till något. Däremot använder jag väldigt många andra mossor.

Nedan ser du bilder på ex min adventsljusstake, har ganska gott om utrymme i själva foten vilket gör att man kan låta fantasin spela fritt lite och jag blandar gärna lite olika, bla plockar jag alltid pinjekottar då jag är i Spanien och tar med mig hem eftersom jag gillar att ha dom till alla typer av dekorationer. Sedan är jag extremt förjust i grön täckmossa som det finns gott om i våra skogar.

Och snart är vi där, då det är dags att plocka fram adventsljusstaken och annat som hör advent till och även om jag inte alls är någon vintermänniska så gillar jag tiden fram jul väldigt mycket för då får min skaparlust leva upp.


Och så en till....
Använder ju alltid stoa blockljus med lång brinntid så man njuta av den varje kväll
Sia,s ljus brinner bäst tycker jag och här anväder jag alltid de utan doft.


Och i sin helhet



7 kommentarer:

Anonym 1 november 2009 kl. 17:45  

Det där blev väldigt fint. Man kanske skulle tipsa Michelle, som ju är den pysslande Führern i detta hus.
:-D

Cayenne 1 november 2009 kl. 18:01  

Gör det, det är kul med pyssel, särskilt om man plockat materialet själv.Sen blir det ju lite fint om man köoer fusk snö som man kan sprid omkring på lite måfå. Ett tips för att få det att stanna kvar är att spraya lite hårspray precis innan man ströar.

nono 1 november 2009 kl. 19:51  

Så otroligt vackra dina ljusstakar är.
Läckert med de vita "snöflingorna"

Och du är så duktig med pyssel.

Cayenne 1 november 2009 kl. 20:02  

Ninacian, jag pysslar inte överdrivet mycket för jag är inte speciellt förtjust i lull lull, behöver lite rena ytor här hemma och gillar inte pynt....men till jul är varje sak väl genomtänkt och allt har sin plats....och jag gillar juldekorationer.

Under många år (och fort. till mig själv) så gjorde jag personliga julgrupper i gamla trälådor, du vet såna där gamla som det varit socker och smör i....

Agath 1 november 2009 kl. 20:41  

Hej Cayenne!
Att du var en pysseldam det vet jag detta
blev väldigt vackert.Ja tänk nu är
det inte många veckor kvar till 1:a advent.

Tack för du talade om det,jag gillar Meryl
Streep.
Jag önskar dej en fortsatt trevlig Söndagskväll.
Kramar.

Agath 2 november 2009 kl. 13:44  

Hej Cayenne!
Det var bara jag tyckte hon hade Jukia Roberts leende.Ja där ser du vad jag är med.Så hon
har fått tvillingar.
Ja då kan det knappast vara dotter ju.
Jag önskar dej en skön Måndag.
Kramar.

Brownie 4 november 2009 kl. 19:47  

Tjusigt, jag tror att jag kommer köra en repris från förra året med guldiga ljus och nötter i ljusstaken.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP