Beslutsångest

>> söndag 1 november 2009

Jag är väldigt strukturerad i mitt arbete, nåja, i alla fall nästan jämt. Har ju en möjlighet att styra min tid ganska mycket själv men när det kommer till privata saker är jag en riktig velmaja.

Typ, gå ut eller inte, kön till vänster eller den till höger, vitt eller svart, köra eller flyga.....ja, jag kan hålla på i det oändliga.

Just nu är det, lämna in bilen i morgon bitti kl 07.00 eller inte.......??
Försöker komma på en anledning att slippa kliva upp i ottan, köra dit, lämna in nycklar och gå 5 km hem, duscha, jobba ett par timmar, gå tillbaka 5 km, köra hem.
Men å andra sidan, om jag inte gör det nu så hinner bilen gå ännu drygt hundra mil över service gränsen (den har redan nu gått 300 över) och då måste jag ändå göra det på fredag eller måndag nästa vecka.

Och sen har vi detta med soptippen eller inte. Ska jag köra bort mitt skrot jag har i förrådet i morgon em eller ska jag vänta till nästa vecka? Och ska jag verkligen slänga de där två buntarna med trägolv eller ska jag spara dom ifall att? Och vill jag verkligen fira jul i fjällen eller ska jag försöka få resten av familjemedlemmarna att förstå att det är bättre hemma i stan?

Är det undra på att jag sover dåligt....

Gummiklubba, kan det va nåt?

12 kommentarer:

Anne-Sofie 1 november 2009 kl. 21:31  

Hihi...känner igen det där...huuuja...blir bara värre med åren det där...Jag är också väldigt strukturerad på jobbet, kanske vi måste kompensera detta genom att vara tvärtom hemma?


Cayenne...menar du koden till blogglistan som är överst så tar du hem en gadget som heter HTML/JavaScript, där lägger du koden och drar sedan gadgeten dit där du vill ha den...jag har några andra längst ner på bloggen...ryms flera i samma ruta..

Cayenne 1 november 2009 kl. 21:34  

Anne-Sofie, ha, det där lät som grekiska för mig. Ska se om jag fixar det ananrs får det vara..

Anne-Sofie 1 november 2009 kl. 21:44  

Gå in på din blogg som inloggad.
Klicka på anpassa.
Till höger så ser du beige avlånga rutor, (gadgets)de är flyttbara. De kallas även för sidelement, överst står det; Lägg till en gadget. När du klickar på den rutan, så får du olika förslag på gadgets att hämta. Där finns den gadgets jag pratade om för att skriva text eller koder i… Även gadgets för flera foton med mera...

Alla gadgets kan du flytta på i vilken ordning som du vill ha dem. (Bara att klicka, hålla fast den och dra.) På samma sida så står det; Det finns bra hjälpmenyer.

http://www.google.com/support/blogger/?hl=sv

Anonym 1 november 2009 kl. 21:46  

Servicegränsen? Vad är det?
Jaha, du ska kära bilen till soptippen!!

:-D

Jag tycker det lät svårare med julen, än med soptipp och.....var det "servicegräns" det hette?
:-)

Cayenne 1 november 2009 kl. 22:14  

Anne-Sofie, jag såg det, har pillrat lite och till och med fått in en bild i botten av bloggen men visste inte att de går att flytta omkring, ska testa det under morgondagen.

Nu ärdet nästan natti natti för mig...

Cayenne 1 november 2009 kl. 22:16  

Vafalls Fjäderlös, här i Sundsvall så servar vi våra bilar med jämna mellanrum, du vet typ vid 3000 mil, 6000 mil, vilket min ettåring ska in på nu (fast den har gåt 6300 lite drygt). Hur gör ni hos er, låter dom gå tills dom börjar hosta?

Och jag håller med, om man nu ska lista dom svåra sakerna så är julen värre bekymmer än en soptipp....

snapshot 1 november 2009 kl. 23:21  

Tack för tipset =)om engelska..hjälpen:)

Cayenne 2 november 2009 kl. 09:38  

Snapshot, det var så lite så...

maria 2 november 2009 kl. 13:11  

Jul i fjällen låter väl kanon!

Vi funderar på "efter jul" i fjällen

Cayenne 2 november 2009 kl. 13:23  

Maria, jag kan iof tycka att det kan vara ok på ett sätt men min M som kommer från Oslo och bara blir hemma några få dagar vill ju liksom vara hemmavid...Men vi får kompromissa, åka mitt i dagen på julafton (tar ju bara 2 timmar dit) och sedan köra hem mitt idaen på juldagen för sen är det utgång på kvällen som gäller (hemvändardag för att utflyttade vet du)

Anonym 2 november 2009 kl. 17:28  

Nu har jag kollat lite i Mobergs blogg(ar)... det tog tid, med det sega mobila jag har här. Well... nu fattar jag... eller rättare sagt, inte, jag fattar ingenting... så mycket text, i sammelsurium.
JenJen

Cayenne 2 november 2009 kl. 18:08  

JenJen, det kanske är meningen att vi inte ska förstå allt, men jag håller med, det är aningen förvirrat.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP