Aldrig mer

>> måndag 2 november 2009

Det är ungefär vad jag säger varje gång jag haft bilen på service. Aldrig mer att jag lämnar bilen på skit saabs verkstad. Varje gång händer något som får mig på dåligt humör.

Halv åtta lämnade jag den i morse, gick mina kilometrar hem i blåsten och fick ont i öronen på kuppen. Bad dom om innan jag gick, att det vore bra om jag kunde få den tillbaka runt lunchtid eftersom jag då hade syrran som passerade stan på väg hem och då kunde hon plocka upp mig och köra mig dit ut.

Vid tre fick jag ringa och fråga om dom tänkte ha kvar den över natten.

Fick prata med 2 st innan det kröp fram att den stått klar ett tag ute på parkeringen. Skulle vi ringa???

JAAAAAAAA

Men syrran var snäll och körde de 2 milen in till stan och hämtade upp mig ändå och sen är dom som ufon då man står där vid luckan och ska få dom att förklara vad dom gjort åt det jag hade bett om. Säger det nu igen, aldrig mer dit, jag vill inte se dom och dom vill med 100% säkerhet inte se mig mer för jag är en bråkstake när jag är där.

Imorgon är det storstan som gäller, måste tyvärr även en tur till Skellefteå i veckan men flyger denna gång från Shlm och sen bör jag väl vara hemma i min egen soffhörna på torsdagkväll.

Och..icke att förglömma....J vecka !

9 kommentarer:

Mia bara jag 2 november 2009 kl. 18:49  

Åhh inget kul det där.. jag förstår inte varför det är så på många verkstäder.. Ahh skulle vi ringt?? Aha okey.. ja ja så kliar dom sig i huvet..

Angående ditt förra inlägg är det möjligtvis så att du är född i tvillingarnas tecken?

Fin blogg detta med

Cayenne 2 november 2009 kl. 19:34  

Mia, nej, jag är en tjurig oxe, ett första maj barn.

Välkommen hit föresten...

Anne-Sofie 3 november 2009 kl. 00:03  

Huu...ja undra på att du blev sur...när de inte ringde som de lovat. Där fick du gå och gruva dig i onödan och ha tålamod till max!

Ninasol 3 november 2009 kl. 01:31  

Aha ... min son är också en tjurig oxe.
De kommer långt Tack vare den.

Kram

Anonym 4 november 2009 kl. 20:50  

Hej Fin,
jag håller med om ilskan, har känt samma sedan jag skafade bil för hundra år sedan. Bilverkstäder är det mest opåltiliga jag vet, minoriteter finns men som jag fått gråa hår av dessa du beskriver väl.

Velmaja du??? Jag väljer en kö, flyttar mig bara om en stänger. Gör ett val och - fast vid det. Det har växt fram, inser tiden - de sekunder fel jag gör är nada. Hoppas du hittat fram i dina gångar, höstrusk ger mig föga inspiration. En eloge för låtval. "In your eyes" kunde ej se vem, men bra grupp liksom övriga :)

Kram, saknar lite!;)
Janne

nono 5 november 2009 kl. 16:52  

Ville bara önska dig en trevlig helg och hoppas att allt är bra med dig.

Kram

Cayenne 7 november 2009 kl. 07:51  

Anne-Sofie, ja, och jag gillar inte att vara sur.

Cayenne 7 november 2009 kl. 07:52  

Ninacian, på rent tjur kommer man långt. Och vi oxar ger sällan upp i första taget.

Cayenne 7 november 2009 kl. 07:55  

Hej Janne, jo, jag är en velmaja då det gäller såna saker och jag kan bli väldigt irriterad på mig själv. Tack för saknad...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP