Frost och sol

>> söndag 1 november 2009

Det är precis vad det varit idag och det var ändlöst vackert då jag kom upp till landet vid elva snåret idag. Ängarna lös som silver i det frostvita och kissekatterna lyfte sina fötter högt för att undkomma det som fräste under varje tass.

Jag har stökat på med lite av varje och druckit kaffe i solskenet på verandan.
Innan jag åkte hem så var jag i skogen och plockade olika mossor och olika typer av revor som jag kan använda till mina juldekorationer. Hittade bla en otroligt grön fin täckmossa som kommer att bli perfekt. Passade även på att fylla en säck med granris som ska placeras på mina fönsterbläck ut mot gatan här i stan och sedan dekoreras med ljusslingor...så som jag har varje år och som jag alltid glömmer bort att ta bort i tid innan allt barr lossnar och rasar ner i huvudet på intet ont anande människor som går förbi.

Tror jag ska ta en tripp nästa helg med om vädret fortsätter vara bra. Vi är nämligen inte så bortskämda med snöfritt när vi går in i november och att kunna åka till landet vid den här årstiden är en ynnest.

Kojiki har varit påhittig under dagen och jag hoppas att alla tycker att hon kommit på en lysande idé för det är ju lite det man kan saknar från Passagen, att man inte har nån lista som rullar upp senaste inläggen.

2 kommentarer:

Anonym 1 november 2009 kl. 16:30  

Eldar du vitmossa också?
Jag menar i adventsljusstaken alltså. Det lär ska vara brandfarligt.
:-)

Cayenne 1 november 2009 kl. 16:46  

Fjäderlös, nej, jag kör med grön täckmossa och lite annat som säkert även det är brännfarligt. Slänger dock alltid dit lite vatten i botten så mossan är alltid blöt, och det gör jag mycket eftersom jag har revor av "hjärtan på tråd" som får slingra sig lite runt ljusen...

Vet inte riktigt hur jag gör för att bifoga en bild i en kommentar men kan slänga in en i ett inlägg så får du se...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP