Ett BIG no

>> lördag 28 november 2009

Jag och mina dejter.....
Borde ha lärt mig ett å annat genom åren och borde lyssna mer till magkänslan än vad jag gör, trots att jag lovar mig själv det varje gång det blivit en miss.

Men, nej, jag går på det igen och inbillar mig att magkänslan lurar mig och kastar mig ut i det okända och ännu en gång så visar sig magkänslan stämma.

Den sa mig denna gången att :

1. Inte din typ !
2. För långsamt tempo!
3. Småbarnspappa, you been there, done that....move on honey!
4. För mycket i bagaget, lever kvar i det förflutna!
5. För ung , kanske....
6. Inte tillräckligt lång (mindre viktigt i det stora sammanhanget men här blev det ett minus till de övriga)
7. Skrattar högt och ohämmat åt sina egna skämt
8. Tråkig
9. Oseriös
10. Snål

Och det mesta stämde faktiskt.
Han skulle fixa vinet och jag maten. Jag fixade maten OCH vinet, han kom tomhänt.
Han skulle gå till mig , jag fick hämta.
Han skrev OCH besvarade sms under middagen. Big no no NO NO !

Skulle inte tro att vi ses mer, trots att han sa att han skulle ringa mig i morgon, men, kommer jag att svara?? Och har man hört det förut?  Men, just nu vill jag inte ha något samtal så jag ska behöva hitta på en nödlögn för att dra mig ur.

Tur att han gick hem......(men, jag kanske skulle ha beställt en taxi OCH förbetalt den?)

4 kommentarer:

Peter 29 november 2009 kl. 07:56  

Varför en nödlögn? Säg som det är istället. Var det första gången ni träffades? Isåfall kunde du ju inte veta och nu har du iaf testat.

Cayenne 29 november 2009 kl. 10:30  

Peter, det är just det, jag har svårt för nödlögner och har ett behov av att säga som det är istället så just därför önskar jag att han inte hör av sig...(så jag slipper säga något alls, fegt?, ja jag vet!)

Och nej, det var inte första gången vi sågs, vi har träffats tidigare men då i helt andra sammanhang och med andra människor inblandade.

Peter 29 november 2009 kl. 22:03  

Ok, inget att göra något åt. Hoppas att nästa dejt är bättre (inget illa menat alltså) ;-)

Trevlig första advent förresten!

Cayenne 30 november 2009 kl. 12:15  

Peter, nej det förstår jag.

Hoppas du hade en fin advent, du kanske var ut på fototur? Såg dina foton från julskyltningen i alla fall

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP