Historien om ett bord

>> söndag 29 november 2009


Eftersom jag får ideér om förändringar stup i ett så tar jag ibland lite drastiska beslut, som nu sist, sälja köksbordet och få för mig att köra 120 mil tur o retur för att hämta ett nytt.

Nu blev det inte riktigt så, jag sålde mitt gamla men insåg att jag vare sig ville köra 120 mil eller ens ha det nya så jag åkte på landet och hämtade igen ett som jag hade där i stället.

I väntan på att jag ska bestämma mig för vad jag egentligen vill ha, för jag kan ju inte vara utan bord i jul eller hur?

Det här bordet har en gång i tiden varit träfärgat och funnits i mina morfäräldrars hus, därefter fick mamma o pappa det som sitt första köksbord i sitt egna första hem och pappa snickrade nya stolar, de ni ser på bilder. Sedan, då jag själv byggde hus så fick vi det och med iläggskivan i så hade vi det som matsalsbord under många år. Därefter, då jag själv sålde huset så fick det inte plats i sin helhet så då delade jag på det eftersom varje bordsdel har tre ben och då fick det fungera som halvmåne bord istället. 

I fjol sommar så tog jag stolar o bord till landet men nu vill jag gärna ha in ett större bord där igen så då fick detta åka "hem" igen (jo, lite krånglig är jag nog) och nu står det i mitt kök, betydligt mindre bord än vad jag är van vid men jag gillar historien med det här bordet och idag fick det till och med sällskap av en liten vit gammal kökssoffa jag hittade på loppis.


8 kommentarer:

Tigris Predikantan 29 november 2009 kl. 21:07  

Sicken duktig pappa du har som snidat så fina stolar, verkligen. Jag gillar hela gruppen. Väldigt tjusigt.

Ler lite åt hur det blev till sist men du är väl glad? Möblemanget skulle annars göra sig fint hemma hos mig *ler*

Hoppas du hade en trevlig första advent!
:=)

Agath 29 november 2009 kl. 23:01  

Hej Cayenne!
Jag har varit lite dåligt på gå runt till mina vänner men hoppas att du haft en
trevlig 1:a Advent.
Kramar.

PS:Vad fin möbel du har så stilren.DS:

Blogg Banken 29 november 2009 kl. 23:01  

Hej Cayenne
Oj vad fint det blev..Dessa gamla möbler platsar alltid. Fantastiskt fina stolar. Nu har du jul i ditt kök. Vita julstjärnor är väl vackert..gillar dem bäst faktiskt..

xxx
Kojiki

Cayenne 30 november 2009 kl. 12:11  

Tigris, ja det blev ju inte som jag tänkt och jag ahr väl inte tänkt klart än. Ska fundera lite mer på vad som gör sig bäst här hemma.
Första advent var fin...kom faktiskt lite snö.

Cayenne 30 november 2009 kl. 12:12  

Agath, ja ibland blir det, man besöker inte så många och skriver heller inte så många kommentarer....

Först advent tillbringades både ute och inne och nysnön gjorde att man fick lite julkänsla

Cayenne 30 november 2009 kl. 12:14  

Kojiki, ja det blev i alla fall vitt men jag är ju inte alls säker på att de blir kvar här ändå, till sommaren kanske de står på landet igen om jag hittat nåt annat som jag hellre vill ha. Men nu kan jag ju söka i lugn o ro....

Anne-Sofie 30 november 2009 kl. 19:14  

Ett urskönt bord!! Men det är klart att ett köksbord inte kan vara hur litet som helst. Vi har ärvt ett fint matsalsbord, som dock skulle behöva behandlas, men vi vet inte hur:-(( Är inte ens säker på materialet, men tror att det är björk. Har du nån aning om hur man kan fixa till skivan som är rätt sliten?

Anne-Sofie 4 december 2009 kl. 19:02  

Inget tips alls?;-)))..trodde du var expert på sånt jöö..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP