Tandläkaren och webben

>> måndag 30 november 2009

Idag har det varit en trist dag.
Trist för att jag har suttit med 5 webträningar med tillhörande prov där man behöver ha 80% rätt för att få ut sitt certifikat. Har 4 kvar av totalt 9 att göra och det känns usch just nu. Lagar, förodningar, ansvar och mydighetskrav kväver mig just nu.

Sen har jag varit till tandläkaren vilket alltid är trist, dels för att det kostar pengar och dels för att man kanske har något som behöver åtgärdas vilket innebär ännu mera pengar. Men det var helt blankt o fint och inte ett enda litet pyttefel.

Imorgon blir det storstan i två dagar och min förhoppning är att det inte fryser på för ute spöregnar det just nu och jag behöver sitta i bilen redan klockan fem för att vara på plats till klockan nio och ett heldagsmöte. Kvällen kommer jag att tillbringa med en fd kollega och en middag på stan vilket alltid är trevligt.  Saknar henne sedan den gamla goda tiden.....

9 kommentarer:

nono 30 november 2009 kl. 19:06  

Ja tandläkaren gräver stora hål i kassan tyvärr men ett måste för man vill ju inte bli tandlös.
Bättre pengalös ett tag då, tror jag faktiskt.

Ha en fin måndagskväll.

Kram

Anonym 1 december 2009 kl. 00:24  

fixar de ett hål i tanden så får man ett hål i kassan. Men hellre rådlös än tandlös. Mvh LW

Tigris Predikantan 1 december 2009 kl. 10:44  

Tyvärr får man vänta till januari med besöket för nu behövs pengar till julklappar bl.a. Prioritera, hum. (längst inne i mig är det tandläkarskräcken som härjar )
:=)

Brownie 1 december 2009 kl. 19:14  

Ahhh ditt inlägg påminde mig om att min tandläkares sköterska ringde idag och jag lovade ringa tillbaka under dagen men det glömde jag helt bort :)

Btw, urtjusig bild :)

Cayenne 2 december 2009 kl. 20:16  

Ninacian, ja man får hålla sig undan tandtrollen...

Cayenne 2 december 2009 kl. 20:17  

LW, ja vem vill avra tandlös?? Förfärligt, då tar jag nog ett hål i plånboken istället.

Cayenne 2 december 2009 kl. 20:18  

Tigris, ja pengarna har ju en förmåga att rulla extra snabbt i december. Går det att spra med besöken till längre fram så gör man nog det om det funkar

Cayenne 2 december 2009 kl. 20:19  

Brownie, kanske du gjorde det medvetet??
Tack för bildkommentaren (även om jag inte vet vilken du menar)

Brownie 5 december 2009 kl. 11:01  

Nu ä tandläkartiden bokad ;)

Jag menade din bild även om din dotter också är vacker :)

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP