Nedräkning

>> torsdag 3 december 2009


Ja vänner, snart är vi där. Om exakt tre veckor knackar han på och  ho hohoar och har vi hunnit med det vi hade förutsatt för ett par veckor sedan?

Inte jag, jag är urusel på egen privat planering inför jul men jag brukar ändå få allt klart, konstigt nog....

Har dock köpt två paket och alla fina snören och band är införskafffade och allt fint papper som i år går i velpappsfärg, vitt och rött.....alltid enfärgat men med snören och lack och fina märken. Har alltid tyckt att halva nöjet med julen är att få göra fina paket.

Förmodligen kommer dotter M och jag att pyssla ihop det sista kvällen innan för på julaftonsmorgon så drar vi direkt ner till vårt hörn av gatan till en inredningsbutik som säljer allt som hör julen till för 70% och man kan fynda otroligt fina ting. Köpte ju bla min nya julstjärna till köket där i fjol, ordnarie pris 599....och jag betalade 180. Men det brukar var otroligt med folk där så man får vara på plats tidigt och ta det man vet man ska ha på studs för annars försvinner det direkt, vilket har hänt mer än en gång.

Ikväll luktar det glögg i mitt hem (hemkört). Får alltid en flaska glögg av chefen och man kan bara smutta lite på den för den innehåller en hel del alkohol men är otroligt god och ikväll så premiär dricks den. Ute lyser det lite lite vitt av frost och ett lätt snöfall, så pass att julkänslan kommer.

Tror vi behöver den nu, efter allt svart som omgett oss under hela hösten.

5 kommentarer:

Anonym 3 december 2009 kl. 19:12  

Hej Cayenne

Du verkar ha det mysigt värre..någon julkänsla har inte infunnit sig hos mig ännu..visserligen är det kallt men grått..Ja det är väl kul med paketinslagning det är nästan viktigare än innehållet. Kör också alltid med enfärgat I fjol var det oblekt hemfixat papper..det är rätt kul att göra papper själv om man har lust för det..i år har jag inte tänkt tanken än..får kanske sippa på lite glögg och få inspiration.....glöggen är faktiskt det trevligaste med julen....

Ha det gott
xxx
Kojiki

Cayenne 3 december 2009 kl. 20:45  

Ja Kojiki, man kan riktigt längta till glöggen.
Papper själv har jag och M gjort tillsammans tidigare när hon var mindre men nu räcker tiden inte riktigt till...egna etiketter brukar det dock finnas tid till.

Hoppas det ramalr ner några vita flingor hos er med (även om chansen innan jul är minimal)
Ha det gott du med..

Anonym 3 december 2009 kl. 21:35  

Hej Cayenne

Som du sett på blogg Banken har ju kommentarfunktionen försvunnit du kan läsa där om du vill.Har lagt dit en ny till dig. Ser lite annorlunda ut lite halvsvensk..men nu har du en..Inläggsfunktionen är ju onödig! Jag har satt 4 kommentarer vill du ha fler. Nu fungerar även färgen så vill du ha en svart blogg så går det. Men jag gillar din vita faktiskt. Den är vänligare mot ögonen!

xxx
Kojiki

Cayenne 3 december 2009 kl. 21:45  

Kojiki, jag vill absolut ha kvar det vita...inte byta bort det. 4 kommentarer blir bra, fler behövs inte tycker jag. Tack för att du fixade, hade inte märkt att de försvunnit faktiskt, bara att de inte kunde visas av o till.

Anne-Sofie 4 december 2009 kl. 19:07  

Inga julklappar är ännu köpta här...men jag vet ungefär vad som skall köpas så bara jag kommer mig ner till "staden" så fixar det sig nog.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP