Knepigt

>> måndag 9 november 2009

Har jobbat idag vilket har gått över förväntan. Trots att jag kände mig bättre igår så är det något värre idag och jag börjar ändå misstänka att ett revben har gått i alla fall. Andningen i samband med trappgång har varit urusel....

Det gjorde egentligen inte så mycket för jag har varit på hemmaplan och jobbat på ett center en tvärgata från mig, litet pyttecenter som är hur charmigt som helst och som känns som ett hem trots att det är en hjärtmottagning i miniatyr med all tänkbar utrustning. Och endast en enda läkare (som jag själv jobbat med en gång i tiden). Eftermiddagen gick åt till surr och  kaffe + choklad. Sen travade jag hem....

Har lämnat ifrån mig nycklarna till min bil idag och förmodligen blir jag utan den i 2-3 veckor om det vill sig illa. Men, löste ut nya nycklar istället till min hyrbil....merca combi minsann....jojomensan. Urskön att köra men jordens dummaste automatlåda som man knappt får in i drive läge.

Nu är det fotbollsgalan på fyran och jag sitter som på nålar för att få höra nåt nytt av Kent som snart äntrar scenen (mitt absoluta favvoband, och samtliga deras skivor finns i min bil...alltid)

"det är svårt att se dig, som en glasbit i en vattenpöl som frös"
Jag kan alla texter utan och innan och de kan anlyseras i det oändliga och det är liksom bara kärlek.

5 kommentarer:

Anonym 10 november 2009 kl. 01:37  

Minns när jag bara hade rejält stukade revben - kröp ur sängen den veckan. Fast idag hade vi steka revben - och det var gott. Krya på dig. MVH LW

Cayenne 10 november 2009 kl. 07:57  

Ja, det kan göra jäkligt ont. När min dotter var 3 mån föll jag med henne i famnen ner mellan två reglar på en verandra vi höll på att bgga på landet. Bröt då 4 revben. Satt i nära fem veckor och sov, kunde inte ligga ner då aningen inte funkade då, det var ett rent helvete vill jag lova.

Revbenen kan vara gott om man gilllar kött vilket jag undviker

Anonym 10 november 2009 kl. 08:49  

Kommer du ihåg Kent i Melodifestivalen?
"Just i dag är jag gla´"

;-)

Cayenne 10 november 2009 kl. 20:27  

Fjäderlös...ja nu var det ju inte riktigt honom jag menade med kent...

Agath 11 november 2009 kl. 21:39  

Hej Cayenne!
Jag har tänkt mycket på dej när vi varit ute på vägen,hur det gått för dej och så,men det verkar som du vågar köra bil i alla fall"Bra"
Hoppas det andra läker sig som det ska,så du snart är kry igen.
Kramar.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP