Vart får de numren ifrån?

>> onsdag 11 november 2009

Inte mindre än fyra ggr har det ringt folk ikväll från allehanda håll och sökt min fd sambo, M,s pappa, som jag inte bott ihop med på över 7 år. Karlskoga allehanda ville pytsa på honom tidningen , Båtnytt ville nå honom ,nåt elbolag ville disskutera byte av leverantör och nåt bolag som hette Dental nånting ville ge honom en eltanborste. Jag fattar inte, när uppdaterar dom sina listor???

Jag har ensam stått för mitt telefon abonemang sedan vi flyttade isär men ideligen ringer folk och söker honom på mitt nr som de fått fram genom sökning. Jag har själv testat alla sökvägar genom hans namn och jag får aldrig fram mitt nr kopplat till honom så jag vet inte hur de kan plocka upp det.

Kanske kan vara så att han finns regat i nåt registster som sammanboende med mig. Tror inte nya sambon skulle gilla det så mycket men eftersom hon förmodligen snokat sig fram även hit så kanske hon kan ta och fixa så han slutar vara sammankopplad med mig....

Det enda roliga med detta är då jag får upplysa den som ringer (med lite förnärmad röst) att nej, vi flyttade isär för över sju år sedan. Då beklagar det alltid att de fått fel information om numret, ungefär som om någon hade dött. Och ni vet ju hur telefonförsäljare är, de snackar ju 500 ord på 20 sek så man hinner liksom inte ens säga att han inte bor här innan de gjort bort sig.

Nu är det natti natti.......

6 kommentarer:

Ninasol 12 november 2009 kl. 00:05  

Det har faktiskt aldrig hänt mig men det är ju verkligen märkligt att det händer.

Har läst om anhöriga som inte finns i livet längre som man ringt upp och frågat om de, t.ex. föräljare o liknande, kan få prata med dem.
Måste ju kännas förfärligt när sånt händer.

Kram

Cayenne 12 november 2009 kl. 06:51  

Ninacian, ja särskilt om de inte finns i livet längre. Men det här har hänt hos mig i sju år, och om man ringer frågan Karlskoga tidning, till ett riktnr som är långt ifrån deras eget så borde väl några klockor ringa att det är fel...

Tigris Predikantan 12 november 2009 kl. 09:10  

Vet du, jag tror att tyvärr är det unga personer eller pensionärer de anlitar och de glömmer ge de "utbildning" dvs information. De som ringer får även betalt per ordnad uppgift så därför kör de med tåg bakom ryggen som hotar.
Jag försvarar inte Firmorna för jag är själv trött på de men de lurar en massa folk att göra deras ärende!

Brownie 14 november 2009 kl. 10:40  

När jag var hos läkaren för UVI så hade de mig fortfarande listad med mitt efternamn som jag hade när jag var gift.....Men gud det är ju 100 år sedan jag skilde mig. Vissa hänger inte med.

Cayenne 14 november 2009 kl. 20:19  

Tigris, ja så kan det säkert vara...

Cayenne 14 november 2009 kl. 20:21  

Brownie, ja men du går ju knappt till läkaren så det var säkert en urgammal uppgift som låg kvar och skräpade....förhoppningsvis har du fått ordning på din UVI nu och känner dig piggare.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP