Terapi arbete

>> lördag 7 november 2009

Det är ganska trist att ta hand om sig själv och göra ingenting. Även om jag kanske skulle må bra av det. Men blev lite rastlös och drog igång ett projekt som istället gav mig huvudvärk.

Hade ett gäng lampfötter som jag ännu inte tagit itu med. Tanken var att det skulle sprayas vita redan under sommaren då jag kunde hålla till ute men det glömdes bort av någon anledning. Så nu har jag gjort fyra st klara inomhus istället. Och färgburkens ångor har gjort mig lite vimmelkantig och ett tag kände jag mig till och med berusad.

Jag samlar ju lite av varje, bra att ha saker, bra att ha till sen saker eller bara för bra saker för att inte inhandlas på loppis. Dessa fyra är typiska loppisfynd, bubbelfötter i mässing som jag antingen gör vita eller svarta. Inköpta för runt 20-50 kr och som sedan blir som nya.




Den som hamnade i köksfönstret är inte en riktig bubbel men fin ändå, gillar att den är ganska hög. De andra hade redan sina platser så de har fått återgå dit.

I övrig mår jag lite sämre idag, är dock inte lika gråtmild men har mer ont över röstkorgen där bältet tog som värst. Läkaren sa att det var att likna med att bli slagen med en planka över bröstkorgen och sedan ta den kraften x fem. Så, lite tungt är det men förhoppningsvis går det över om några dagar.


11 kommentarer:

Anonym 7 november 2009 kl. 15:01  

Verkligen fina -- skulle nästan få lust göra om dem till ljushållare - Röda ljus i dem till jul? mvh
LW

Cayenne 7 november 2009 kl. 15:08  

Nja LW, gillar dem med röda sammets skärmar som jag precis satt på en del av dom.. men, man kan väl köpa på sig några fler.

Agath 7 november 2009 kl. 16:54  

Hej Cayenne!
Sa läkarenn inget om din nacke det kan lätt bli pisksnärtskada eller som det också heter whiplashskada.
Jag önskar dej en så bra Lördag du kan ha.
Var rädd om dej.
Kram.

Cayenne 7 november 2009 kl. 17:19  

hej Agath, jag genomgick en skiktröntgen med kontrast av halsrygg samt rygg och de friskrev mig från frakturer samt sprickor i ben men han sa även att jag kan ev få problem längre fram i den eftersom man inte ser mjukdels skador. Och i och med att jag efteråt blev illamående så finns risken att nacken fick sig en rejäl knäck...men vi får se vad som händer, det är i alla fall dokumenterat nu.

Tack för din omtanke...
Kram

Anonym 8 november 2009 kl. 00:56  

Hej Cayenne
Kul att du iallafall gör roliga saker det är den bästa terapin..ang rosen-- nu ligger den där som en textfil så kan man sätta in flera saker i samma ruta som det heter eller skriva en text eller vad du vill.. vill du jag ska dämpa ner den rosa bakgr där lite eller...

Det har hänt saker på passagen den senaste tiden och allt har kommit upp i ytan igen ännu en gång kan inte denna människa låta mig vara ifred.... Har inte skrivit en rad någonstans om detta...fy säger jag bara här helt öppet..Ondskan själv.....

Kram
Kojiki

Cayenne 8 november 2009 kl. 09:17  

Kojiki bästa vän. Hade en helt annan bild då jag ställde frågan till dig igår, sen trixadejag lite med andra och fann denna som jag ville ha in, dvs, den röda ramen jag pratad eom försvann i och med ny bild. Jag tror jag gilalr den som den är just nu, känns inte som om det är för mycket rosa men jag kan ju ändra mig över tid.

Vad gäller det som händer på pasagen och hennes kompakta hat och hot mot vissa är bara sorgligt och extremt elakt och du gör så rätt i att inte bemöta eller skriva något om det. Låt hon köra sitt race, för bara fler och fler kommer att upptäcke hennes extremt dåliga sida och att det inte finns något gott i den kroppen.

Jag tycker i alla fall om dig jättemycket.

Kram...

Cayenne 8 november 2009 kl. 09:19  

Kojiki, en sak till, tror jag ska ta bort min musik för jag känner mig smått irriterad över det flimriga, kanske bara välja en låt av dessa och göra en youtube slinga eller vad tror du?

Anonym 8 november 2009 kl. 13:18  

Hej Cayenne

Jag är inte själv så förtjust själv i den typen av spelare för att musiken kommer från YouTube som ofta, inte alltid är av dålig kvalité.. ljudet är ojämt. Vill du ha en Youtube sätter vi in en sådan liten en eller du vill ha en Deezer med obestämd musik som man själv kan öppna den behöver inte starta automatiskt. Jag tycker du ska ta bort denna du har...Rosen fixad som du ser..vacker skir ros, ger färg - som ett blickfång!

Kram
Kojiki

Cayenne 8 november 2009 kl. 13:30  

Oki Kojiki, vi tar bort den jag har och sätter dit en deezer....bra om den inte går igång automatiskt för den kan störa en hel del då andra sidor ligger öppna samtidigt...

Litar på dig vet du....
kramelikram

nono 8 november 2009 kl. 20:25  

Var försiktig med din nacke nu.
Jag har själv en nackskada och jag lovar att det är inte alls roligt.

Har läst om all skit som hänt på passagen under helgen som gått.

Säger bara: Usch och fy!

Kojiki och andra: Försök att inte bry er inte och nu verkar hon ha försvunnit Tack och lov.
Hoppas att hon inte kommer tillbaka heller med annat alias.

Cayenne 8 november 2009 kl. 21:07  

Ja man kan ju hoppas att hon försvunnit för gott. Men man vet ju aldrig, det vi däremot vet är att vi alla klarar oss utan henne....

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP