Choklad godis

>> söndag 6 december 2009


Idag fann jag ett recept (bland många goda recept) hos Kojiki inne på hennes Yuletide blogg som jag kände mig tvingad att prova direkt. Det var ett choklad tryffel recept med salt och jag kan säga att jag är inte missnöjd med resultatet. Det blev väldigt gott.

Nu ska jag dock inte behålla denna ask själv eftersom jag ska ut på jobb i morgon till en närliggande stad och personen jag ska träffa är inte bara kund till mig utan även nära vän och för ett par veckor sedan fick hon ett tråkigt besked så jag känner att jag skulle vilja göra henne lite glad.
Och eftersom hon, som jag, älskar choklad så tror jag det här passar henne bra.

Dagen i övrigt har inte innehållit målning som jag tänkt, det kändes helt plötsligt lite trist att stå på stege med målarpensel så jag bakade istället. Har även hunnit med lussebullsbak. Sedan har jag färgat håret i lite röd/mahogny nyans och just nu inväntar jag min laxlåde middag som står i ugnen.

Hoppas ni alla haft en fin andra advent.....

4 kommentarer:

Agath 6 december 2009 kl. 17:00  

Hej Cayenne!
Men det verkar som du äter kött ibland
i alla fall,hoppas detta ska ge dej
lite smak på julens gotter oavsett det
är godis eller annat gott.
Kramar.

Cayenne 6 december 2009 kl. 17:09  

Agath, i jul håller jag mig ifrån mörkt kött som vanligt men kommer att äta skinkan, förhoppningsvis från en glad o lycklig gris..

Anonym 6 december 2009 kl. 20:00  

Hej Cayenne

Dina choklad ser goda ut..man kanske ska ta mera av den turkiska pepparn..oftast i recept är det lite försiktigt..det kan ju bli för mycket också..

Kul att du provade jag ska göra nästa vecka. du är så kreativ....

xxx
Kojiki

Cayenne 6 december 2009 kl. 20:14  

Kojiki, jag läste lite i andra recept och fann att många hade krossat lakrits strössel i så jag slängde ner lite sånt med för smaken men det blev inget mer tyckte jag så ideén kanske är att lägga ner några fler turkiska peppar godisar... men det blev gott ändå..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP