Ett gott slut

>> måndag 28 december 2009

Ett gott slut på det gamla året och en förhoppning om ett bra år 2010 vill jag önska er alla.

Tiden rullar på i ett fasligt tempo och år 2009 försvann i ett nafs. Men jag har under året lärt mig en  massa nya saker, sorterat bort gamla tråkigheter, fått utlopp för min kreativitet på landet, känt glädje och ro och tagit viktiga beslut. Ett bra år mao även om vissa delar saknas som gör livet 100% gott.

Förhoppningen är att någon saknad del ska kunna läggas till då jag sumerar 2010.

På onsdag om allt går enligt plan så kör jag upp till fjällen med två till i bilen för att ansluta till syrran och hennes man, systerdotter med sambo och mina bästa vänner för nyårsfirande.

Nyår i fjällen är speciellt, särskilt då raketerna fyras av på natten för ingenstans kan en himmel vara så otroligt svart som i fjällen om vintern. Där finns inga stadsljus som stör eller stark gatubelysning eller höga hus, bara kompakt mörker och en massa färg på himlen.

Och det är magiskt.

M åkte i alla fall hem igår, och det känns alltid som en klump i magen då vi skiljs åt. Varför går tiden så snabbt då man vill att den ska gå i slow motion?

Gårdagen började redan 03.40 då systerdottern ringde för upphämtning med all packning på stationen. Hur jag fick på mig kläderna i ordning i den trötthet som rådde då är ett under. Och väl ute så fick jag ploga mig fram med bilen då det fallit massor med kall lätt nysnö under natten och ingenstans fanns en plogad meter så man fick köra lite på känn. Väl hemma somnade vi om till klockan åtta då M skulle upp och göra sig klar inför nästa färd mot stationen då hennes tåg skulle gå vid 10.

Turligt nog så drog vi iväg i god tid för vi var först ut ur garaget på morgonen och då plogbilen gått förbi under morgonen så fick vi skotta bort hela plogvallen för att kunna komma ut på gatan och det var inte en liten vall de hade fått till.

Tåget var dock försenat då växlarna på spåret frysit alldeles innan stationen och det resulterade i att bytet i Sthlm och vidare mot Oslo enbart blev fem minuter istället för en timme. Inte lätt att tokrusa med packning som en packåsna men de hann med nöd och näppe.

Idag ska det tränas, har redan cyklat 1,5 mil och ska ska köra vidare med pilatesboll och tyngder, julchokladen som satt sig runt midja och höfter ska bort och egentligen borde jag även sortera bort alla oöppnade askar som ännu kan locka till "synd".....
Eller så får de följa med till fjällen.

7 kommentarer:

Anonym 28 december 2009 kl. 13:06  

Gott slut till dig också.
Det kallas för "ljusföroreningar" när artificiellt ljus stör natthimlens mörker. Skåne är hopplöst på den punkten.
Här i Kolmården finns det en del "svarta hål".
Hoppas att dina saknade bitar återfinns.
:-)

Cayenne 28 december 2009 kl. 13:09  

Fjäderlös, ljusföroreningar har jag aldrig hört men det låter ju logiskt.. Hoppas du får vara mitt i något svart hål då himlen blir som en regnbåge klockan tolv..

Ska söka mina bitar.. :)

Agath 28 december 2009 kl. 18:59  

Hej Cayenne!
Är det jag som är vimsig,är det inte förrän över nyåret du skulle till fjällen...Då tyckte du säkert min kommentar lät heltokig.
Men ha det gott nu över nyåret
Så ses vi 2010 igen.
**G*O*TT**N*Y*T*T**Å*R**
Önskar jag dej.
Kramar.

Anonym 28 december 2009 kl. 19:40  

Ja Agath, du var nog lite vimsig, jag var hemma över julen men åker till fjällen på onsdag...

Önskar dig ett fint slut på året..
/cayenne/

Anonym 28 december 2009 kl. 22:05  

Hej Cayenne
Låter fantastiskt att fira i fjällen....
Jag är ingen snömänniska och har aldrig upplevt fjällen..men för dem som gillar den naturen är det säkert fantastiskt..finns det norrsken däruppe eller blir det längre norrut...Norrsken skulle jag gärna vilja se..naturens eget ljussken...Norrsken kanske infaller under vissa perioder....har inte läst så mycket om det..

I vilket fall som helst hoppas jag att 2010 ska bli kärlekens år i alla former..

Ett gott slut och ett Gott Nytt År 2010

xxx
Kojiki

Anonym 29 december 2009 kl. 11:02  

Hej Kojiki, ja det är fint att vara i fjällen även om jag inte heller är någon vintermänniska.

Norrsken har vi även här hemma i Sundsvall men det gäller att det är kallt och att himlen är svart. Ser alltid norrsken om vintern men att se det på den kolsvarta himlen i fjällen är ett riktigt skådespel...

/Cayenne/

Peter 31 december 2009 kl. 20:27  

Låter underbart med nyår i fjällen. Själv försöker jag intala mig att det är vanlig vardag eftersom jag ska upp och jobba tidigt i morgon på nyårsdagen :-)

Gott Nytt År!

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP