Hustitt och kramkalas

>> måndag 14 december 2009

På em idag så landade jag hos min massör för en timmes gudagod massage. Det är nästan förföriskt skönt och ont på samma gång och när kvällen kommer så värker det nästan i varenda liten muskel hon varit på.

Efter detta så hämtade jag upp syrran och vi åkte iväg till Gårdsbutiken, ett litet ställe som hör till ett  hus en bit ut på landet och som har jordens underbaraste ting. Där handlades det paket för i morgon ska vi på födelsdags fest då kompis M fyller jämt.

På hemväg svängde vi in till syrrans bonus barnbarn (syrrans man är morfar) för hon är på visit hos sin farfar o farmor och jag ville dit och krama lite på henne innan de åkte hem till Sthlm senare i veckan. Hon lyser som en sol, har en vokabulär som en normal treåring inte borde ha, hittar på en del hyss men är den mest bedårande varelse i vår närhet just nu. Det var söta T som skulle sjunga i kyrkan vid gammelfarfars begravning och meningen var att det skulle bli Blinka lilla stjärna men T tyckte annat....

Så framme vid kistan sjöng hon Ja må han leva.....x två för säkerhets skull.

Och vi grät och skratatde om vartannat.

Man vill bara ta hem henne...på studs, behålla henne för all framtid.

Sen har jag kikat på hus, två st känns intressanta men de har tyvärr en hel del som behöver fixas. Nu stör det inte mig något speciellt men känner jag mig rätt så kommer jag att vilja ha klart allt på studs och det innebär dygnet runt jobb för jag kommer nog inte att sluta innan allt är klart. Men de har en klar potential och jag tror att de kan bli ganska fina om jag får riva o fixa lite som jag vill.

Nu är det natti natti för mig.....det känns för övrigt som om alla har mycket att göra för många har varit osynliga en tid här inne men det är ju de tiderna nu.

Så......sov gott

4 kommentarer:

Agath 14 december 2009 kl. 23:21  

Hej Cayenne!
Ja har jag inte,Kojiki vet vad man tycker
om inte sant?
Ja jag hoppas detta var en engångförteelse
jag var trött och hungrid så det var säkert det
som orsakade det hela.
Eftersom kvällen är så långt liden så önskar jag
dej en trevlig Tisdag.
Kramar.

PS:Vilklen fin blomma du har,glasskålen var också fin
men blomma det är något extra.DS:

Anonym 15 december 2009 kl. 09:15  

"På Studs"?
Nej, det går ju inte. Du måste ju hinna blogga också!!
:-D

Anonym 15 december 2009 kl. 14:46  

Fjäderlös, hinner man inte det med en treåring i huset menar du?

/Cayenne/

Cayenne 15 december 2009 kl. 14:50  

Agath, ja hon är ju en liten fixare Kojiki...
Blomman jag bytt till är min vinterfavorit, julrosen...den är otroligt vacker och fin.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP