Tjyvat från Norge

>> tisdag 15 december 2009


Kände mig tvingad att tjyva denna rakt av från M,s kompis S,s blogg (hoppas det var ok?). De är så himla kreativa ibland och verkar väldigt påhittiga just nu. Tycker det här är så sött, att de tagit sig tid att dekorera sina pepparkakor så omsorgsfullt. Och snyggt!

I bakgrunden ligger det nybakade segkakor som man gräddar på spisen istället för i ugnen som M knådade till samma dag som S bakade pepparkakor.

Om precis 6 dagar och två timmar så landar hon i Sthlm tillsammans med två kompisar och sedan drar vi alla hem till vår lilla stad och det ska bli så mysigt att ha henne hemma i 6 dagar. Kort tid men jag får se till att åka och hälsa på snart då de fått ny lägenhet i Oslo och jag vill ju gärna se hur de har då det sett så mysigt ut på bilderna jag fått ta del av då och då.

Nu ska jag jobba klart för om ungefär 2 timamr kommer syrran o hennes man och hämta rupp mig för vi ska alla på väg till kompis M som fyller år och ska ha lite födelsedagsfest.

Här har i alla fall snöat idag, minst 2 dm och det är väldigt vitt och fint ute och jag är aningen gruvsam över min nerfärd till Sthlm i morgon så jag hopaps att det håller sig lugnt nu med snöandet under natten.

5 kommentarer:

Tigris Predikantan 15 december 2009 kl. 21:39  

WOW! Jätte tjusiga. Vilken tid det måste ha tagit och vilken fantasi!
Vad smakar de som "bakas" på spisen?

Kojiki 18 december 2009 kl. 18:03  

De är verkligen kreativa....vilka konstverk....
Hade varit kul att hänga alla i julgrenen.....

xxxx
Kojiki

Cayenne 18 december 2009 kl. 18:13  

Tigris, ja de är ganska fantasifulla, roligt i alla fall.

Cayenne 18 december 2009 kl. 18:13  

Kojiki, ja man kanska får be M ta hem några. Men, vem vet hur de ser ut efter en flygfärd...

Cayenne 18 december 2009 kl. 18:28  

Tigris, glömde säga att de som man bakar på spisen smakar lite som tunnbröd, något tjockare, något segare....mycket godare.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP