Lite tjuvstart

>> fredag 18 december 2009


Jag är lite kär i dessa. Hittade dom för något år sedan på en butik och sedan dess har de fått hänga i min dörröppning in till vardagsrummet under juletid. De är ungefär 15-16 cm långa och i en otroligt vacker djup rödfärg och jag älskar ju glas som ni vet.


Har ikväll klätt mitt julträd (julegrenar) som hänger ner från mitt tak (övergav tanken på julgran som jag tänkt i år då jag tror Tuva ordnar plundring ännu ett år så det får bli nästa år) Brukar aldrig börja så här tidigt men tidsbrist gör det lite nödvändigt. Försvinner ju hemifrån mitt i dagen på söndag och kör då ner mot Sthlm, jobb där på måndag och sen hämta M och tjejerna på flyget och sedan hemresa. Vill gärna att det ska vara julkänsla fullt ut då hon kommer hem och alla "måsten" ska mer eller mindre vara avklarade.

I morgon lördag ska jag handla maten och en del julklappar och jag måste tyvärr även ut en sväng på IKEA (suck) för att köpa vita stora blockljus som går åt i minut och parti här hemma då det brinner hela kvällarna då jag är hemma. Måste även rulla köttbullarna innan jag somnar för kvällen och borde även göra klart julgodiset men i värsta fall så får M bli lite delaktig i det under tisdagskvällen.

Känns mao som om jag har allt under kontroll och stressen har inte visat sig en enda minut ännu. Blir väl i morgon då jag ska ut och trängas kanske.

4 kommentarer:

Anonym 18 december 2009 kl. 21:03  

Tur att det finns någon som har allt undr kontroll, dessa dagar.
Finns de kvar, de där 10-12 cm blockljus som fanns förr. Jag minns att jag gjorde enkla ljusstakar till dessa, som fat liksom. Trevliga ljus.
:-)

Cayenne 18 december 2009 kl. 21:08  

Fjäderlös, ja de finns säkert kvar men jag brukar gå lös på de höga, de som mäter 25 -30 cm...

Hoppas att allt är väl och att även du har lite kontroll

Blogg Banken 18 december 2009 kl. 21:11  

Såg dessa droppar i en designboutique i Tokyo. Vad kul de är oerhört vackra så var rädd om dem..
Tycker det är lite roligt att använda andra saker än en julgran..det finns så myclet roligt....jag själv har aldrig en julgran gillar inte bar en som oftast ramlar av efter någon dag och inte plast heller för den delen..

God Jul och trassla inte i dig i julpysslet!!!!

xxx
Kojiki

Cayenne 18 december 2009 kl. 22:10  

Kojiki, jag kommer inte ihåg vart jag köpte dem men jag visste direkt då jag såg dem att de måste bli mina.....så jag är rädd om dom.

Ska försöka att inte trassla så mycket :)

Kram kram

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP