Smockan i luften

>> torsdag 10 december 2009

Ja, den hängde där idag. Var så himla nära att nära att ge mig på något/någon idag att det handlade om sekunder och jag blev faktiskt själv förvånad för det är sällan, om ens någon gång, jag tänker att jag vill slåss.

Men idag kunde det skett, och jag var så arg efteråt att benen skakade på mig.

De som känner mig vet att jag är oerhört tolerant mot det mesta, jag accepterar alla människor oavsett rastillhörighet eller tro men jag kanske inte alltid  litar på dem eller förstår deras sätt att leva, och jag kan villigt erkänna att jag tycker en del är på tok för högröstade och tar plats och kör egna regler.

Och idag mötte jag verkligen en som tyckte att han hade all rätt i världen att göra precis som han ville, utan hänsyn till andra.

Jag hade varit ut på jobb och hade med mig material som skulle returneras via posten som jag besökte innan jag åkte hem. Här hemma får vi åka till post terminalen i stan för att skicka paket och jag parkerade på angiven plats, tog mitt extremt tunga och otympliga paket i famnen och närmade mig ingången. Och ....precis där, vid första trappsteget hade denna "någon" parkerat så fronten liksom näst intill var fastkilad mot första trappstegt och det innebar att jag inte kunde kliva upp på första steget och det var näst intill omöjligt att ta två steg i ett steg med mitt paket i famnen.

Så jag nickar till honom att han kanske kunde flytta sig bakåt lite så jag kan komma fram och då vevar han ner rutan och gapar...."vad fan vill du??". Och till svar får han att om jag ska kunna komma in så får han kanske parkera på annan plats och inte direkt på trappan. Och han fortsätter, "du, jag parkerar vart JAG vill, är du nån jävla lapplisa eller vaddååååå"

Men ge dig, flytta biljävlen så jag kan komma in !!!

Men han fortsätter, "du gillar inte oss va?? Du är sån som hatar, som tror du kan bestämma över oss??"
Jävla rasisthora!

"Ser du mitt stora paket?", som jag vid det laget fått ställa ner på marken för att ta nytt tag,  "jag behöver komma in med det, ska det vara så konstigt att jag då ber dig flytta på din bil som blockerar ingången?"

En man kommer till undsättning och säger precis det jag vill säga, flytta på biljävlen så folk kommer in.
Och så säger han Z ordet som jag ville säga samtidigt men inte sa det för att jag är alldels för väluppfostrad för det. Men han gör det och då flyger han ut ur bilen och sen blir det full rulle innan han till slut lugnar ner sig och jag kan komma in.

Trots detta så kan jag inte låta bli att säga, "om du inte vore z........så skulle jag sparka på din grymt fula bil"......men då skulle jag väl bli anmäld för rashat.

Och det veti tusan om jag inte skulle ta det för jag har mer än en gång fått höra elakheter av just denna grupp, tro mig, jag har jobbat på förlossningen i många år och det var knivar och okvädesord och hot i princip varje gång hela släkten kom in  och de inte fick härja som de ville. Typ, stjäla allt i kylskåpet eller stoppa på sig allt löst som fanns i närheten.

Nu är jag betydligt lugnare men då skakade jag av ilska.

Och om en stund ska jag gå iväg på jobb igen, tre timamrs jobb väntar en tvärgata ner och imorgon har jag fem angenäma rapporter att skriva från veckans jobb. Och sen...är det helg då?

4 kommentarer:

Blogg Banken 10 december 2009 kl. 23:45  

Godkväll Cayenne

Ja vad säger man..vågar man säga något....
Jag förstår din upprördhet..skulle reagerat lika faktiskt...

Hoppas du har det bra och julstöket fortskrider..

xxx
Kojiki

Anonym 11 december 2009 kl. 12:08  

Hej Kojiki, ja julstöket går nog långsamt för det har varit mycket jobb i veckan och det blir ganska mycket veckan som kommer så jag får göra ett ryck på slutet...

Ha det gott...
/Cayenne/

Brownies 12 december 2009 kl. 12:54  

Hahaha, vet du jag var också på posten igår för att posta ett paket och hade fyra zigenare framför mig som höll på. Jag retade på mig själv att jag inte sprang in före dem eftersom jag visste att det skulle bli en massa yada yada på posten :)

Btw, så får jag tydligen inte vara med i bloggbanken :) Har frågat hur jag ska göra för att vara med men inte fått något svar (ännu) ;)

Cayenne 12 december 2009 kl. 15:03  

Brownie, så kan det gå....du skrev ut ordet men jag fegade. Vad gäller bloggbanken,,,klart du ska vara med, jag tjoar till åt Kojiki, hon har ju koll på detta och är bas över bygget så att säga så hon lägger till dig...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP