Solljus

>> onsdag 9 december 2009


Jag gillar att flyga den här årstiden.
Då allt är mörkt på marken, svart och grått och utan minsta lilla solstråle någonstans.
Men ovan molnen öppnar sig alltid en ny värld och jag slutar aldrig att förvånas över skillnaderna mellan mörker och ljuset trots samma tid.

I morse då vi lyfte från min stad på väg ner mot Göteborg så var det rådimma och extremt mörk och obehagligt körväder men direkt då vi skurit igenom molntäcket så blev horisonten röd och klarblå och man märker direkt hur ljuset påverkar en. Man blir glad, och man ler och man får ett stilla ro inombords.

Vi är inte gjorda att gå i mörker så länge som det innebär då man bor i den här delen av världen. Vi behöver mer ljus än vi tror för att må bra och att under flera månader knappt få se solljus gör ju människor deppade, det vet vi ju.

Så, jag önskar att fler kunde få komma ovanför molnen några gånger i månaden och insupa allt det vackra, ljuset, färgerna och solen som faktiskt finns där trots att vi inte tror det finns längre.
Jag är lyckligt lottad i den delen av mitt arbete, att jag får se det här fina som finns ovanför allt det grå.

4 kommentarer:

Tigris Predikantan 9 december 2009 kl. 21:35  

Ja, jag som är extremt flygrädd kan tyvärr inte njuta... :-(

Anonym 9 december 2009 kl. 23:08  

Det är härligt att vara i sjunde....eller åtminstone ovan molnen.
Får väl ta lite onyttigt ljus i bastun istället då.
Förr var det så farligt flyga pga av ökad strålning, men nu visar det sig att piloter de lever längst --- fast det krävs ju att de håller sin kondition också. mvh LW

Cayenne 10 december 2009 kl. 15:54  

Tigris, oj så synd....för det är verkligen en helt egen värld ovanför molnen

Cayenne 10 december 2009 kl. 15:57  

LW, hade ingen aning om detta med strålningen..
Vilka har pioterna blivit jämförda mot, olika yrkesgrupper? Eller vad...Å andra sidan så behöver de ju inte heller jobba tills de stupar på sin post utan kan gå med pension realtiv tidigt och njuta av den..kanske just därför de lever längre?

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP