Sovmorgon och kakburkar

>> lördag 12 december 2009

Idag hände det som inte händer mig så ofta, jag sov tills det nästan var lunchtid.
Nu ska erkännas att jag faktiskt var vaken mellan sex och åtta men sen somnade om. På tunga droger!

Har fått ganska mycket besvär efter min olycka, med huvudvärk och nackvärk och det gör att jag sover väldigt illa på nätterna då jag får gå upp och ta värktabletter då det blir som värst och vissa av dom får jag inte köra bil på vilket gör att jag blir begränsad i såväl mitt vardagliga liv som mitt arbetsliv.

Men, det var inte det jag skulle "gnälla" om...

Det var mer om mammas kakbak.

Jag har en bakmamma, en som alltid har gillat att baka, mycket, ofta och åt alla.
Vilket innebär att man nu får förbereda plats i frysen för det bakas kakor i munut och parti, trots att jag knappt äter kakor då jag är för mig själv men hon tycker att man till jul ska ha så man kan bjuda på och det är en fin tanke men det blir liksom för mycket av det goda.

Tidigare i veckan hämtade jag havrekex , rullrån och pepparkakor och nu idag har jag hämtat bonnkakor (min favorit och ett måste) fyllda nötkakor, jitterbugg (kakor med en marängfyllning) och slutligen mjuk nötkaka. Och nu behöver jag verkligen inte mer.....tack tack men nej tack snälla mamma.

Själv brukar jag göra julgodis till mamma istället för allt hon gör till mig, fylla burkar med godsaker som hon kan rå över alldeles själv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP